loading...

هنرستانی

هنرستانی بازدید : 46 دوشنبه 10 تیر 1398 زمان : 21:48 نظرات (0)

کارکرد نمایش انتقال مفاهیم انسانی است. رشته‌ی نمایش از زیرشاخه‌های رشته‌ی هنر است. این رشته در سال‌های اخیر به عنوان یک رشته‌ی مستقل هنری در مراکز مختلف آموزش داده می‌شود.

ویژگی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز

هنر نمایش یک هنر گروهی است؛ ازاین‌رو فردی که وارد این رشته می‌شود باید انعطاف‌پذیر و با توانایی انجام کار گروهی باشد. این فرد باید خلاق، نوآور و دارای اندیشه‌ای پویا و حسی قوی باشد. هم‌چنین داشتن صدای رسا و قلم خوب، از دیگر ویژگی‌های مورد نیاز این رشته است.

گرایش‌های رشته‌ی نمایش

از گرایش‌های رشته‌ی نمایش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ادبیات نمایشی، بازیگری، نمایش عروسکی، صحنه‌گردانی و...

ازجمله مواردی که دانش‌آموزان این رشته در طور تحصیل می‌آموزند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: خواندن و تحلیل نمایش‌نامه، اصول و مبانی بازیگری و کارگردانی، اصول و مبانی طراحی صحنه، ادبیات کهن، تاریخ هنر ایران و جهان، اصول و مبانی نمایش‌نامه‌نویسی و...

فرصت‌های شغلی رشته‌ی نمایش

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در بخش‌های مختلف مرتبط با سینما فعالیت داشته باشند. از این جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فعالیت در مراکز دولتی، صدا و سیما، گروه‌های آزاد هنری، تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای نمایش عروسکی، دستیاری طراحی صحنه، اجرای کار ماسک و گریم، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری، دکورسازی و...

دانش‌آموزان هنرستانی می‌توانند پس از تحصیل در دوره‌ی کاردانی وارد مقاطع بالاتر ازجمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شده و پس از پایان تحصیلات، در زمینه‌های گفته‌شده مشغول به فعالیت شوند.

درس‌های اختصاصی رشته‌‌ی نمایش در هنرستان

سال دهم

سال یازدهم

سال دوازدهم

- طراحی 1

- مبانی هنرهای تجسمی

- آشنایی با ادبیات کهن ایران و جهان

- تاریخ نمایش

- اصول و مبانی نمایش‌نامه‌نویسی

- آشنایی با موسیقی

- تاریخ هنر جهان

- اصول و مبانی بازیگری و کارگردانی

- اصول و مبانی طراحی صحنه

- اصول و مبانی نمایش عروسکی

- خواندن و تحلیل نمایش‌نامه

- اصول و مبانی ماسک و گریم

- کارگاه نمایش

آشنایی با برخی از درس‌های رشته‌‌ی نمایش

درس اصول و مبانی نمایش عروسکی: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از تعریف نمایش عروسکی، تاریخچه‌ی نمایش عروسکی، انواع عروسک‌های نمایشی، آشنایی با متن نمایش عروسکی، کارگردانی نمایش عروسکی، عروسک‌‌گردانی، طراحی صحنه، نور و موسیقی، نمایش سایه‌ای و...

درس آشنایی با ادبیات کهن ایران و جهان: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از دوره‌ی زبان‌ها و ادبیات ایران باستان، نثر فارسی بعد از اسلام، نثر فارسی از اواسط قرن ششم تا قرن هشتم، درآمدی بر نثر فارسی از قرن هشتم تا سیزدهم، نثر فارسی از قرن سیزدهم به بعد، آثار ادبی منظوم، نمونه‌ی ادبیات کهن جهان و...

درس اصول و مبانی ماسک و گریم: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از مبانی چهره‌پردازی، صورتک در نمایش، طراحی و قالب‌گیری، ساخت صورتک، آناتومی صورت و شناخت چهره، چهره‌پردازی، طراحی، متعادل و نامتعادل‌سازی و...

درس اصول و مبانی طراحی صحنه: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از طراحی صحنه و مراحل آن، تاریخچه‌ی مختصر طراحی صحنه، انواع صحنه‌های نمایش، ارکان طراحی صحنه، نقاط مختلف صحنه، روند شکل‌گیری طراحی صحنه، نقشه‌‌های طراحی صحنه، اصول ترکیب‌بندی طراحی صحنه، چگونگی ساخت ماکت و قطعات دکور و...

منبع: قلم چی

هنرستانی بازدید : 42 دوشنبه 10 تیر 1398 زمان : 21:48 نظرات (0)

رشته «برق ساختمان» در گروه برق و رایانه از زمینه صنعت شاخه کاردانش قرار دارد. 

در این گروه رشته‌هایی مانند «برق صنعتی»، «تابلوسازی برق صنعتی»، «برنامه‌نویسی بازی‌های رایانه‌ای»، «الکتروتکنیک»، «الکترونیک»، «ماشین‌های الکتریکی»، «تعمیر تلفن‌های رومیزی و همراه»، «سیستم‌های صوتی و تصویری»، «طراحی و توسعه صفحات وب» و . . . قرار دارد.

رشته برق نیز مانند بسیاری از رشته‌های زمینه صنعت بر مفاهیم فیزیکی و اصول ریاضیات استوار است و هر چه هنرجویان بهتر این مفاهیم را درک کنند، می‌توانند موفقیت بیشتری کسب نمایند.

هنرجوی برق باید ذهنی خلاق و تحلیل‌گر داشته باشد؛ همچنین به کار با وسایل برقی علاقه داشته باشد، چون گاهی اوقات هنرجویانی وارد این رشته می‌شوند که در ریاضی و علوم قوی بوده ولی در کارهای عملی ضعیف‌ هستند.

رشته برق ساختمان هم یکی از گرایش‌های رشته برق است. در این رشته هنرجویان به صورت تخصصی در زمینه سیستم روشنایی و برق ساختمان به صورت کامل و همچنین موارد تکمیلی برق ساختمان اعم از آیفون تصویری، سیستم اعلام حریق، دزدگیر، دوربین‌های مداربسته اماکن، درب اتوماتیک، برق اضطراری و راه‌اندازی الکتروموتورهای سه فاز و تک‌فاز آشنا می‌شوند.

آشنایی با رشته «برق ساختمان» در شاخه کاردانش

سطح آموزشی مهارت‌ها

هنرجویان در این رشته علاوه بر گذراندن دروس عمومی و پایه مشترک، مهارت‌های زیر را می‌آموزند: 

* برق‌کار ساختمان

* نصب سیستم زمین حفاظتی (ارتینگ)

* مونتاژکار و نصاب تابلوهای برق

آشنایی با رشته «برق ساختمان» در شاخه کاردانش

آینده‌ تحصیلی و شغلی

هنرجویان این رشته پس از اتمام تحصیلات خود می‌توانند در نیروگاه‌ها استخدام شوند و یا در امر سیم‌کشی ساختمان‌ها یا به عنوان نصاب سیستم‌های حفاظتی و کنترلی فعالیت کنند.

همچنین در صورت تمایل به ادامه تحصیل، هنرجویان فارغ‌التحصیل این رشته می‌توانند در یکی از گرایش‌های رشته مهندسی برق در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به ادامه تحصیل بپردازند.

از جمله مشاغل مرتبط با این رشته می‌توان موارد زیر را نام برد:

  - سیم‌کشی ساختمانهای مسکونی و توانایی تعمیر و عیب‌یابی

  - سیم‌کشی مراکز دولتی مانند بیمارستان‌ها و بانک‌ها

  - تعمیر و نصب انواع دزدگیر در منازل و مراکز تجاری و دولتی  

  - تعمیر و نصب دوربین‌های مدار بسته در ساختمان‌ها

  - تعمیر و نصب سیستم‌های اعلام حریق در ساختمان‌ها

آشنایی با رشته «برق ساختمان» در شاخه کاردانش

ساعت آموزش

رشته «برق ساختمان» دارای 105 ساعت آموزش به شرح زیر است:

42 ساعت دروس عمومی (دینی، عربی، فارسی، زبان خارجه، جغرافی، تاریخ، علوم اجتماعی، تربیت بدنی، انسان و محیط زیست، تفکر و سواد رسانه‌ای، سلامت و بهداشت، آمادگی دفاعی، مدیریت خانواده و سبک زندگی)

50 ساعت شایستگی‌های فنی (درس‌های مهارتی) 

2 ساعت شایستگی‌های پایه فنی (ریاضی) 

2 ساعت مهارت اختیاری

9 ساعتشایستگی‌های غیرفنی (الزامات محیط کار، کارگاه نوآوری و کارآفرینی، کاربرد فناوری‌های نوین، اخلاق حرفه‌ای). این درس‌ها به صورت پودمانی ارائه می‌شوند. 

 

منبع: قلم چی

هنرستانی بازدید : 60 دوشنبه 10 تیر 1398 زمان : 21:45 نظرات (0)

رشته‌ی پویانمایی (انیمیشن)

 

پویانمایی در ایران از سال 1336 شروع شد. در دنیای امروز، انیمیشن در زمره‌ی مهم‌ترین و پربیننده‌ترین برنامه‌هاست. حضور انیمیشن را می‌توان در بسیاری از موارد ازجمله برنامه‌های تلویزیونی، اینترنت، دنیای تبلیغات، موبایل و بازی‌های کامپیوتری دید. این رشته شاخه‌ای از سینما است که تمام مواردی که برای ساخت یک فیلم استفاده می‌شود در آن وجود دارد. هنر پویانمایی یا انیمیشن شامل هنرهای مختلفی ازجمله سینما، نقاشی و آهنگ است. بسیاری از کاشناسان معتقدند، سینمای آینده، سینمای پویانمایی است.

ویژگی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز

برای ورود به این رشته، داشتن یک‌سری ویژگی‌ها می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند. از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- داشتن استعداد هنری (حرف اول ورود به رشته‌ی پویانمایی)

2- داشتن ذهن خلاق برای خلق سوژه‌های مختلف

3- توانایی طراحی مناسب

4- پشتکار و انگیزه

دانش‌آموزان رشته‌ی پویانمایی، چه مهارت‌هایی می‌آموزند؟

ازجمله مهارت‌هایی که دانش‌آموزان رشته‌ی پویانمایی می‌آموزند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی شخصیت، تبدیل فیلم‌نامه به استوری‌بورد، ساخت پویانمایی با تکنیک‌های مختلف، 4استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط، طراحی از انسان، حیوان و اشیا،‌ متحرک‌سازی تصاویر، آشنایی با داستان و فیلم‌نامه

فرصت‌های شغلی رشته‌ی پویانمایی

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در بخش‌های مختلف مرتبط با سینما فعالیت داشته باشند. این موارد شامل تکنسین رنگ، تکنسین تکنیک دستی، دستیار نورپرداز، تدوین صدا، دستیار تصویربردار، تکنسین رایانه‌ای، تکنسین فضای سه‌بعدی و متحرک‌سازی، کارگردانی، بازیگری، طراحی، موسیقی و... است.

دانش‌آموزان هنرستانی می‌توانند پس از تحصیل در دوره‌ی کاردانی وارد مقاطع بالاتر ازجمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شده و پس از پایان تحصیلات، در زمینه‌های گفته‌شده مشغول به فعالیت شوند.

توجه: در صورت شرکت در کنکور هنر، این رشته به نام هنرهای دیجیتال، تغییر نام می‌یابد.

درس‌های تخصصی رشته‌‌ی پویانمایی (انیمیشن) در هنرستان

سال دهم

سال یازدهم

سال دوازدهم

- طراحی شخصیت در پویانمایی

- متحرک‌سازی دوبعدی

- دانش فنی پایه

- طراحی و عناصر بصری

- طراحی فضا و صحنه در پویانمایی

- تولید پویانمایی سه‌بعدی صحنه‌ای

- متحرک‌سازی رایانه‌ای

- ارزیابی تولید پویانمایی

- دانش فنی پایه

آشنایی با برخی از درس‌های رشته‌‌ی پویانمایی (انیمیشن)

درس متحرک‌سازی دوبعدی: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از متحرک‌سازی درهم‌تنیده، متحرک‌سازی مفصلی، متحرک‌سازی ترکیبی انسانی، بازسازی موقعیتی، اجرای حرکات ترکیبی (حرکت توپ در پرسپکتیو، حرکت دوار توپ) و...

درس تولید پویانمایی سه‌بعدی صحنه‌ای: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از ساخت شخصیت‌های سه‌بعدی صحنه‌ای، ساخت صحنه و فضا، نورپردازی و...

درس طراحی فضا و صحنه در پویانمایی: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از فضای دوبعدی، فضاسازی و صحنه‌پردازی دوبعدی، اجرای رایانه‌ای فضای دوبعدی، ارتباط عناصر فضای یک اثر، تمهیدات و طراحی صحنه برای فضاهای سه‌بعدی و...

درس طراحی شخصیت در پویانمایی: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از طراحی ابزاری شخصیت، طراحی آناتومی موجودات زنده، آماده‌سازی شخصیت، پیکره‌بندی شخصیت بر اساس فیلم‌نامه، حجم و سه‌بعدی‌سازی شخصیت و...

منبع: قلم چی

هنرستانی بازدید : 33 شنبه 08 تیر 1398 زمان : 19:30 نظرات (0)

این رشته ترکیبی از سه رشته‌ی مکانیک، کامپیوتر و الکتروتکنیک است و نگاه جدیدی دارد به ساخت محصولات صنعتی و هدف آن، ایجاد تفکر چندرشته‌ای است.

 
آشنایی با رشته‌ی مکاترونیک

رشته‌ی مکاترونیک رویکردی جدید به ساخت محصولات صنعتی دارد. درواقع مکاترونیک علم جدیدی نیست. با این علم می‌توان به طراحی سیستم‌‌های هوشمند و تولید محصولات نوین پرداخت و در وقت و هزینه صرفه‌جویی کرد.

این رشته ترکیبی از سه رشته‌ی مکانیک، کامپیوتر و الکتروتکنیک است و نگاه جدیدی دارد به ساخت محصولات صنعتی و هدف آن، ایجاد تفکر چندرشته‌ای است. این رشته در هنرستان، در گروه تحصیلی مکانیک جای دارد.

ویژگی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز

مانند سایر رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی، برای ورود به رشته‌ی مکاترونیک، لازم است برخی از ویژگی‌های زیر را داشته باشید:

علاقه به کار عملی از الزامات ادامه‌ی تحصیل در این رشته است. مانند بسیاری از کارهای عملی، نیاز به توانایی‌های فیزیکی، روانی و حرکتی دارد و در ضمن روحیه‌ی کار گروهی،‌ داشتن مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی از ویژگی‌های مورد نیاز برای ورود به این رشته است.

فرصت‌های شغلی رشته‌ی مکاترونیک

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در بخش‌های مختلفی فعالیت داشته باشند؛ ازجمله: مونتاژکار، تعمیر وسایلی مانند کولر، لوازم سردکننده و گرم‌کننده و...، نقشه‌خوانی سیستم‌های هیدرولیکی، الکتروهیدرولیکی و مکاترونیکی، کار در زمینه‌ی دستگاه‌های حفاظتی مانند دوربین‌های مداربسته، دزدگیر و لوازم اعلام حریق، طراح شبکه‌های ارتباطی باسیم و بی‌سیم، صنایع تولید نیمه‌هادی، امور انرژی‌های تجدیدپذیر، صنایع نفت و گاز، صنایع هوا و فضا، صنایع تولیدی سیستم اتوماسیون، مهندسی پزشکی و...

دانش‌آموزان هنرستانی می‌توانند پس از تحصیل در دوره‌ی کاردانی، وارد مقاطع بالاتر ازجمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شوند و پس از پایان تحصیلات، در زمینه‌های گفته‌شده مشغول به فعالیت شوند.

درس‌های تخصصی رشته‌‌ی مکاترونیک در هنرستان

سال دهم

سال یازدهم

سال دوازدهم

- نصب و راه‌اندازی مصنوعات مکاترونیکی

- تعمیر و نگهداری تجهیزات گرمایشی و سرمایشی

- دانش فنی پایه

- نقشه‌کشی فنی رایانه‌ای

- ساخت تجهیزات مکاترونیکی

- تعمیر و نگهداری سیستم‌های هیدرولیک و پنوماتیک

- نصب و راه‌اندازی تجهیزات هوشمند ساختمان

- نصب و راه‌اندازی سیستم‌های کنترلی مکاترونیکی

- دانش فنی تخصصی

آشنایی با برخی از درس‌های رشته‌‌ی مکاترونیک

درس نصب و راه‌اندازی مصنوعات مکاترونیکی: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از نصب و راه‌اندازی سیستم‌های مکاترونیکی برنامه‌پذیر، پرداخت‌کاری ساده، مونتاژکاری، جوش‌کاری با قوس الکتریکی و الکترود روپوش‌دار، نصب و راه‌اندازی سازوکارهای حرکتی و...

درس نگهداری و تعمیر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مکاترونیکی: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از ساخت کولر آبی مکاترونیکی، ساخت دمنده‌ی مکاترونیکی، ساخت ماشین جوجه‌کشی (آنکوباتور)، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های فتوولتائیک، نصب و راه‌اندازی آبگرمکن خورشیدی و...

درس ساخت تجهیزات مکاترونیکی: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از تفسیر نقشه‌های مکانیکی به کمک رایانه، ساخت قطعات به روش تراش‌کاری، ساخت قطعات به روش فرزکاری، کار با چاپگر سه‌بعدی، ساخت ربات مسیریاب و...

درس نصب و راه‌اندازی تجهیزات هوشمند ساختمان: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از نصب و راه‌اندازی شبکه‌های رایانه‌ای، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های حفاظتی، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های نظارت تصویری، نصب و راه‌اندازی در‌های اتوماتیک، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های هوشمند ساختمان (BMS) و...

منبع: قلم چی

هنرستانی بازدید : 35 شنبه 08 تیر 1398 زمان : 19:29 نظرات (0)

صنعت نساجی، عهده‌دار تولید انواع مختلف منسوجات ازجمله پوشاک، فرش، موکت و... است.

 
آشنایی با رشته‌ی صنایع نساجی

صنعت نساجی، عهده‌دار تولید انواع مختلف منسوجات ازجمله پوشاک، فرش، موکت و... است. این صنعت وقتی شکل گرفت که بشر برای تهیه‌ی لباس و پوشاک و محافظت از خود در برابر سرما و گرما، به آن روی آورد. نساجی رشته‌ای است که دانش و توانایی لازم را برای اداره‌ی بخش‌های مختلف این صنعت ارائه می‌دهد. با توجه به رشد جمعیت، این صنعت اعتبار ویژه‌ای پیدا کرده است. این رشته در هنرستان، در گروه تحصیلی مواد و فرآوری جای دارد.

ویژگی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز

مانند سایر رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی، برای ورود به رشته‌ی صنایع نساجی، لازم است ویژگی‌های لازم را داشته باشید. نقش علاقه در این رشته غیر قابل انکار است. هم‌چنین برای ورود به این رشته باید دارای خلاقیت، ذوق و استعداد در زمینه‌های مرتبط مانند طراحی، رنگ، چاپ و... باشید. داشتن پایه‌ی مناسب ریاضی برای تجزیه و تحلیل و محاسبات در این رشته، ضروری است. در برخی از گرایش‌ها لازم است پایه‌ی فیزیک مناسبی نیز داشته باشید. از توانایی‌های لازم دیگر می‌توان به روحیه‌ی انجام کار‌های مدیریتی، توانایی کار با نیروی زیاد و علاقه‌مندی به کار با ماشین‌آلات صنعتی اشاره کرد.

فرصت‌های شغلی رشته‌ی صنایع نساجی

صنعت نساجی بعد از صنعت نفت، بزرگ‌ترین صنعت کشور است. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در بخش‌های مختلفی فعالیت داشته باشند. از این جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کارخانجات نساجی، اداره‌ی نساجی و پوشاک وزارت صنایع، بخش نساجی وزارت کار، بخش نساجی وزارت دادگستری، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی و مراکز تحقیقاتی مانند مرکز تحقیقات جهاد سازندگی، آزمایشگاه فیزیک نساجی، کار با ماشین‌های حلاجی، کارگاه بافندگی نساجی، کارگاه‌های ریسندگی، اپراتورهای ماشین‌های نساجی و...

دانش‌آموزان هنرستانی می‌توانند پس از تحصیل در دوره‌ی کاردانی، وارد مقاطع بالاتر ازجمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شوند و پس از پایان تحصیلات، در زمینه‌های گفته‌شده مشغول به فعالیت شوند.

درس‌های اختصاصی رشته‌‌ی صنایع نساجی در هنرستان

سال دهم

سال یازدهم

سال دوازدهم

- تعیین ویژگی‌های الیاف نساجی

- ریسندگی

- دانش فنی پایه

- عملیات مقدماتی بافندگی و طراحی پارچه

- رنگرزی

- چاپ و تکمیل نساجی

- بافندگی

- دانش فنی تخصصی

آشنایی با برخی از درس‌های رشته‌‌ی صنایع نساجی

درس تعیین ویژگی‌های الیاف نساجی: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از تعیین ویژگی‌های الیاف گیاهی، تعیین ویژگی‌های الیاف حیوانی، تعیین ویژگی‌های الیاف بازیافته، تعیین ویژگی‌های الیاف مصنوعی (نایلون)، تعیین ویژگی‌های الیاف پلی‌استر، اکریلیک و... .

درس رنگرزی: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از رنگرزی الیاف سلولزی، رنگرزی الیاف حیوانی، رنگرزی الیاف بازیافته، رنگرزی الیاف مصنوعی، رنگرزی مخلوط الیاف و... .

درس ریسندگی: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از حلاجی (حلاجی اتوماتیک و غیر اتوماتیک)، کاردینگ، کشش و شانه‌زنی (چندلاکنی فتیله، شانه‌زنی پنبه و...)، چرخانه و نیم‌تاب (ریسندگی چرخه‌ای، ماشین نیم‌تاب)، تمام‌تاب و... .

درس چاپ و تکمیل کالای نساجی: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از چاپ منسوجات سلولزی، چاپ منسوجات مصنوعی، چاپ کالای مخلوط، تکمیل مقدماتی، تکمیل نهایی و... .

منبع: قلم چی

هنرستانی بازدید : 40 شنبه 08 تیر 1398 زمان : 19:28 نظرات (0)

با توجه به علمی شدن مکانیزم‌های مختلف کشاورزی، لازم است افرادی دارای مهارت و توانایی علمی مناسب، این ماشین‌آلات را بسازند و از آن‌ها استفاده کنند.

 
آشنایی با رشته‌ی ماشین‌های کشاورزی

امروزه کارهای مختلف زراعی مانند داشت، برداشت، تسطیح،‌ خاک‌برداری و... به وسیله‌ی ماشین‌های مخصوصی انجام می‌شوند. با توجه به علمی شدن مکانیزم‌های مختلف کشاورزی، لازم است افرادی دارای مهارت و توانایی علمی مناسب، این ماشین‌آلات را بسازند و از آن‌ها استفاده کنند.

هدف از این رشته، تربیت افرادی متخصص با توانایی‌های مختلف نظری و عملی برای بهینه کردن تکنولوژی ساخت و تولید و نوسازی ماشین‌های کشاورزی است. این رشته در هنرستان، در گروه تحصیلی کشاورزی و غذا جای دارد.

ویژگی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز

مانند سایر رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی، برای ورود به رشته‌ی ماشین‌های کشاورزی، ویژگی‌های مورد نیاز این رشته را داشته باشید؛ از جمله: داشتن سلامت جسمی و روانی کامل، علاقه به امور کشاورزی، داشتن روحیه‌ی کار گروهی، توانایی بالا در تحلیل مسائل، رویکرد خلاقانه در مواجهه با مسائل مختلف، به‌روز بودن و آگاهی از آخرین فناوری‌ها و پیشرفت‌ها و... .

فرصت‌های شغلی رشته‌ی ماشین‌های کشاورزی

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در بخش‌های مختلفی فعالیت داشته باشند؛ مانند تکنسین ماشین‌های کشاورزی، استادکار آموزش تعمیرات ماشین‌های کشاورزی، عامل تعمیر و فروش و سرویس‌های کشاورزی، تکنسین سیستم‌های موتورهای احتراقی ماشین‌های کشاورزی، نقشه‌خوانی و نقشه‌کشی قطعات ماشین‌های کشاورزی، تکنسین نصب و راه‌اندازی ماشین‌های آبیاری، سرپرستی کارگاه‌های ساخت قطعات ماشین‌آلات کشاورزی و... .

دانش‌آموزان هنرستانی می‌توانند پس از تحصیل در دوره‌ی کاردانی، وارد مقاطع بالاتر ازجمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شده و پس از پایان تحصیلات، در زمینه‌های گفته‌شده مشغول به فعالیت شوند.

درس‌های تخصصی رشته‌‌ی ماشین‌های کشاورزی در هنرستان

سال دهم

سال یازدهم

سال دوازدهم

- نگهداری و کاربرد ماشین‌های کشاورزی

- کاربرد و سرویس ماشین‌های کاشت و داشت

- دانش فنی پایه

- آب و خاک و گیاه

- کاربرد و سرویس ماشین‌های برداشت و پس از برداشت

- تعمیر موتور و سیستم‌های مکانیکی تراکتور

- تعمیر و مونتاژ تجهیزات کشاورزی

- تعمیر و تنظیم ماشین‌های زراعی و باغی

- دانش فنی تخصصی

آشنایی با برخی از درس‌های رشته‌‌ی ماشین‌های کشاورزی

درس کاربرد و سرویس ماشین‌های کاشت و داشت: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از خاک‌ورزی اولیه (اجرای شخم، ماشین شخم و...)، خاک‌ورزی ثانویه و شکل‌دهی زمین، کاشت مکانیزه (روش‌های کاشت، ماشین‌های کاشت و...)، داشت مکانیزه (ماشین‌های کوددهی، سم‌پاش‌ها و...)، آبیاری تحت فشار (روش‌های آبیاری) و... .

درس نگهداری و کاربرد ماشین‌های کشاورزی: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از عملیات کارگاهی (آماده کردن کارگاه تعمیر ماشین‌های کشاورزی)، سرویس ماشین‌های کشاورزی (سرویس‌های دوره‌ای ماشین‌های کشاورزی)، آماده‌سازی تراکتور برای کار (سرویس‌های دوره‌ای تراکتور)، رانندگی تراکتور، نگهداری ماشین‌های کشاورزی و... .

درس تهیه و تنظیم ماشین‌های زراعی و باغی: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از تعمیر سم‌پاش‌های کشاورزی، تعمیر دروگرهای علوفه، تعمیر بسته‌بند‌های علوفه، تعمیر ماشین‌های برداشت ذرات علوفه‌ای، تعمیر برق ماشین‌های خودگردان زراعی و... .

درس کاربرد سرویس‌ ماشین‌های برداشت و پس از برداشت: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از برداشت علوفه‌ی سیلوکردنی، برداشت علوفه‌ی خشک‌کردنی، برداشت مکانیزه‌ی غلات، برداشت سیب‌زمینی، پس از برداشت غلات و حبوبات و...

منبع: قلم چی

هنرستانی بازدید : 53 شنبه 08 تیر 1398 زمان : 19:27 نظرات (0)

افراد بسیار زیادی در جهان و در سطوح مختلف علمی و اقتصادی، ساعات زیادی را به تماشای تلویزیون، شنیدن رادیو و... می‌گذرانند.

 
آشنایی رشته‌ی تولید برنامه‌های تلویزیونی

افراد بسیار زیادی در جهان و در سطوح مختلف علمی و اقتصادی، ساعات زیادی را به تماشای تلویزیون، شنیدن رادیو و... می‌گذرانند. هدف از این رشته، آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم مختلف و عناصر هنری است که در خلق یک اثر هنری نقش دارند؛ مانند نور، صدا، تصویر، موسیقی، خلاقیت، ذوق و... . در این رشته، مهارت‌های مختلفی ازجمله صدابرداری، گویندگی، اجرا و... به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. این رشته در هنرستان، در گروه تحصیلی هنر جای دارد.

ویژگی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز

مانند سایر رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی، برای ورود به رشته‌ی تولید برنامه‌های تلویزیونی، لازم است ویژگی‌های لازم برای این رشته را داشته باشید. علاقه به این رشته، یکی از ویژگی‌های اصلی ورود به آن است. داشتن ذهن خلاق، نگاه هنرمند، روابط اجتماعی خوب،‌ دقت زیاد، صبر و مسئولیت‌پذیری، روحیه‌ی انجام کار گروهی، توانمندی روانی- حرکتی و جسمانی و داشتن اطلاعات هنری اولیه از ویژگی‌های دیگری است که به آن نیاز دارید.

فرصت‌های شغلی رشته‌ی تولید برنامه‌های تلویزیونی

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در بخش‌های مختلفی فعالیت داشته باشند؛ مانند:

کارگردانی برنامه‌های تلویزیونی، دستیار تدوین و نورپردازی، دستیار کارگردان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،‌ وزارت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فیلم‌نامه‌نویس، نمایشگر عروسک، دستیار فنی، دستیار فیلم‌بردار و صدابردار، طراحی و نقاشی صحنه، ساخت و تولید تیزر،‌ نویسندگی و... .

دانش‌آموزان هنرستانی می‌توانند پس از تحصیل در دوره‌ی کاردانی، وارد مقاطع بالاتر ازجمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شده و پس از پایان تحصیلات، در زمینه‌های گفته‌شده مشغول به فعالیت شوند.

درس‌های تخصصی رشته‌‌ی تولید برنامه‌های تلویزیونی در هنرستان

سال دهم

سال یازدهم

سال دوازدهم

- تصویربرداری و صدابرداری برنامه‌های تلویزیونی

- ساخت و بازی‌دهندگی عروسک‌های نمایشی

- دانش فنی پایه

- طراحی و عناصر بصری

- ساخت و اجرای دکور، لباس،‌ ماسک و گریم

- گویندگی، اجرا و بازیگری

- نگارش متن برنامه‌های تلویزیونی

- تدوین و صداگذاری برنامه‌های تلویزیونی

- دانش فنی پایه

آشنایی با برخی از درس‌های رشته‌‌ی تولید برنامه‌های تلویزیونی

درس تصویربرداری و صدابرداری برنامه‌های تلویزیونی: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از آماده‌سازی دوربین و متعلقات (سه‌پایه، دوربین، تنظیم مانیتور)، تصویربرداری خارج از استودیو (لوکیشن، حرکت‌های دوربین)، نورپردازی (جهت و شدت نور، چراغ‌های نورپردازی)، تصویربرداری استودیویی (دوربین استودیویی، آشنایی با ساختار استودیو)، دستیار صدا (فرکانس،‌ دامنه،‌ میکروفون‌های مختلف) و... .

درس ساخت و اجرای دکور، لباس،‌ ماسک و گریم: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از طراحی صحنه، انواع طراحی صحنه، عناصر بصری در طراحی صحنه، وسایل صحنه، ترمیم، آماده‌سازی، طراحی، ساختار تولید یک فیلم، تحلیل و بررسی شخصیت نمایشی و... .

درس گویندگی، اجرا و بازیگری: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از اصول گویندگی، فن بیان، تلویزیون، مجری و ویژگی‌های خوب یک مجری، دوبلاژ یا صداپیشگی، دوبله‌ی فیلم در ایران، گزارش و گزارشگر، گزارش‌های رادیویی و... .

درس تدوین و صداگذاری برنامه‌ی تلویزیونی: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از برش تصویر (دکوپاژ، مرحله‌ی پیش و پس تدوین)، تدوینگر (تدوین تداومی، نمای باز معرف)، جلوه‌های ویژه (اجرای جلوه‌های تصویری، جلوه‌های تمام‌رایانه‌ای)، صداگذاری (مرحله‌ی باندسازی، ساخت باندهای صدای صحنه)، تیتراژ (انتخاب موسیقی عنوان‌بندی، آماده‌سازی عناوین و اسامی) و... .

منبع: قلم چی

هنرستانی بازدید : 71 شنبه 08 تیر 1398 زمان : 19:26 نظرات (0)

آشنایی با رشته‌ی موسیقی نوازندگی ساز ایرانی

باتوجه‌به نیاز جامعه به رشته‌ی موسیقی در کشور، تربیت نیروهای زبده و کاربلد در سطوح مختلف آموزشی ضرورت دارد.

 
آشنایی با رشته‌ی موسیقی نوازندگی ساز ایرانی

باتوجه‌به نیاز جامعه به رشته‌‌ی موسیقی در کشور، تربیت نیروهای زبده و کاربلد در سطوح مختلف آموزشی ضرورت دارد. هدف از ایجاد این رشته، تربیت نوازندگان موسیقی اصیل و سنتی ایران است. این رشته ازجمله رشته‌هایی است که در مدت کوتاهی می‌توان با تمرین و پشتکار بالا، به توانایی‌های بالایی در زمینه‌های نوازندگی و آهنگ‌سازی دست یافت. این رشته با جاذبه‌های زیاد خود در گروه تحصیلی هنر جای دارد.

ویژگی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز

مانند سایر رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای، برای ورود به رشته‌ی موسیقی نوازندگی ساز ایرانی، لازم است ویژگی‌هایی را داشته باشید؛ اما قبل از هر چیز باید بدانید که در این رشته، جوهره‌ی وجود انسان، حرف اول را می‌زند. ویژگی‌های دیگری که به آن نیاز دارید عبارت‌اند از:

خلاقیت، اعتمادبه‌نفس، انگیزه و اراده‌ی زیاد، توانایی تحمل ساعات کاری طولانی، توانایی کار تیمی، سلامت شنوایی،... .

فرصت‌های شغلی رشته‌ی موسیقی نوازندگی ساز ایرانی

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در بخش‌های مختلفی فعالیت داشته باشند. از این جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدیریت آموزشگاه‌های آزاد هنری، مربی موسیقی در مراکز مختلف آموزشگا‌ه‌های موسیقی، نوازنده‌ی گروه‌های موسیقی، سرپرست گروه‌های موسیقی، برنامه‌ریز و اجراکننده‌ی موسیقی، فعالیت در کارگاه‌های سازسازی، آفرینش سرودها و آهنگ‌ها، اجراکننده‌ی ارکستر موسیقی،... .

دانش‌آموزان هنرستانی می‌توانند پس از تحصیل در دوره‌ی کاردانی، وارد مقاطع بالاتر ازجمله کارشناسی و کارشناسی‌ارشد و دکتری شده و پس از پایان تحصیلات، در زمینه‌های گفته‌شده مشغول به فعالیت شوند.

برخی از درس‌های تخصصی رشته‌‌ی موسیقی نوازندگی ساز ایرانی در هنرستان

سال دهم

سال یازدهم

سال دوازدهم

- مبانی نظری و ساختار موسیقی ایرانی

- سازشناسی ایرانی

- سازشناسی جهانی (1)

- ساز تخصصی ایرانی (1)

- آواز گروهی (1)

- تاریخ موسیقی جهانی (2)

- آواز گروهی (2)

- سازشناسی جهانی (2)

- ساز تخصصی ایرانی (2)

- آشنایی با شعر

- تاریخ موسیقی ایرانی

- ساز تخصصی ایرانی (3)

- آواز گروهی (3)

- ساختار موسیقی جهانی

آشنایی با برخی از درس‌های رشته‌‌ی موسیقی نوازندگی ساز ایرانی

درس سازشناسی ایرانی: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از سازهای مورد استفاده در موسیقی (تار، سه‌تار، سنتور،...)، سازهای مورد استفاده در موسیقی نواحی ایران (زه‌صداها، سازهای زهی، پوست‌صداها، خودصداها، هواصداها) و ... .

درس مبانی نظری و ساختار موسیقی ایرانی: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از نغمه و فاصله (صدا، نغمه، ‌دانگ)، مفاهیم بنیادین (بستر صوتی، دستگاه آواز،...)، شناخت درآمدهای دستگاه‌ها و آوازها (دستگاه شور، آواز افشاری، دستگاه نوا، دستگاه سه‌گاه، دستگاه همایون) و ... .

درس سازشناسی جهانی (1): برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از سازهای زهی‌آرشه‌ای (کوک‌ سیم‌های سازهای زهی، انگشت‌گذاری، ویبراتور،‌ آرشه، آرشه‌کشی روی سیم، آرشه‌کشی جدا از سیم، صدای گرفته یا خفه، کوک تغییریافته)، اعضای خانواده‌ی سازهای زهی‌آرشه‌ای (ویولا، ویولن‌سل، ‌کنترباس).

درس سازشناسی جهانی (2): برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از سازهای بادی‌چوبی (فلوت، فاگوت،...)، سازهای بادی‌برنجی (هواصدا)، گروه سازهای ضربی (سنج،‌ مثلث، قالب چوبی، طبل باس، دایره‌زنگی،...)، سازهای دیگر (هارپ، چلستا، هارپسیکورد،...).

آشنایی با رشته‌ی موسیقی نوازندگی ساز ایرانی

منبع: قلم چی

هنرستانی بازدید : 41 شنبه 08 تیر 1398 زمان : 19:25 نظرات (0)

این رشته شامل دانش‌ها و مهارت‌های مختلف در زمینه‌ی تغذیه و بهداشت و ژنتیک و مدیریت و پرورش حیوانات اهلی و طیور است.

 
آشنایی با رشته‌ی امور دامی

این رشته شامل دانش‌ها و مهارت‌های مختلف در زمینه‌ی تغذیه و بهداشت و ژنتیک و مدیریت و پرورش حیوانات اهلی و طیور است. نیازهای غذایی انسان از دو طریق تأمین می‌شود: تولیدات گیاهی و تولیدات دامی؛ که تولیدات دامی بهترین منبع تأمین پروتئین مورد نیاز جوامع بشری است.

هنرجویان رشته‌ی امور دامی با مواردی همچون فیزیولوژی بدن حیوانات و نحوه‌ی تولیدمثل و دستگاه گوارش و پرورش و تغذیه‌ی آن‌ها آشنا خواهند شد. این رشته در هنرستان، در گروه تحصیلی کشاورزی و غذا جای دارد.

ویژگی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز

مانند سایر رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی، برای ورود به رشته‌ی امور دامی، لازم است این ویژگی‌ها را داشته باشید: روحیه‌ی قوی و مناسب برای کار در محیط‌های کشاورزی و روستایی و همچنین کار در کنار حیوانات و گیاهان، قدرت جسمی مناسب و علاقه به علم زیست‌شناسی، داشتن جسارت.

فرصت‌های شغلی رشته‌ی امور دامی

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در بخش‌های مختلفی فعالیت داشته باشند. با توجه به جدیدبودن رشته‌ی امور دامی و کاربردی‌بودن آن، زمینه‌های شغلی مختلفی برای این رشته وجود دارد. از این جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کارشناس در زمینه‌های علوم دامی، محقق در زمینه‌های مختلف امور دام و طیور، مدرس در زمینه‌ی علوم دامی، مدیریت واحدهای تولیدی درخصوص دام‌پروری، کار در کشت و صنعت‌ها، ‌مزارع پرورش ماهی، گاوداری‌ها، مرغ‌داری‌ها، زنبورداری‌ها و تولید عسل، کار در بخش پرورش انواع حیوانات.

دانش‌آموزان هنرستانی می‌توانند پس از تحصیل در دوره‌ی کاردانی، وارد مقاطع بالاتر ازجمله کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری شده و پس از پایان تحصیلات، در زمینه‌های گفته‌شده مشغول به فعالیت شوند.

درس‌های تخصصی رشته‌‌ی امور دامی در هنرستان

سال دهم

سال یازدهم

سال دوازدهم

- تولید و پرورش جوجه

- تولید و پرورش دام‌های کوچک

- دانش فنی پایه

- آب و خاک و گیاه

- پرورش زنبور عسل و تولید محصولات آن

- تولید و پرورش ماکیان

- تولید و پرورش دام‌های بزرگ

- تولید و پرورش آبزیان (خوراکی- زینتی)

- دانش فنی تخصصی

آشنایی با برخی از درس‌های رشته‌‌ی امور دامی

درس تولید و پرورش دام‌های بزرگ: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از راه‌اندازی محل پرورش دام، آماده‌سازی محل پرورش دام، تهیه‌ی دام، ثبت مشخصات و رکوردگیری دام، تغذیه‌ی دام، پرورش گوساله، خدمات جنبی پرورش دام، شیردوشی، سم‌چینی و... .

درس تولید و پرورش ماکیان: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از راه‌اندازی محل پرورش ماکیان، آماده‌سازی محل پرورش ماکیان، جوجه‌ریزی در محل پرورش ماکیان، تغذیه‌ی ماکیان، بهداشت محل پرورش ماکیان، تولیدمثل ماکیان و... .

درس تولید و پرورش دام‌های سبک (کوچک): برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از راه‌اندازی محل پرورش گوسفند و بز، تغذیه‌ی گوسفند و بز، تغذیه با استفاده از چراگاه، بهداشت جلدی گوسفند و بز و... .

درس آب و خاک و گیاه: برخی از مباحثی که در این درس به آن‌ها پرداخته می‌شود عبارت‌اند از خاک (تشکیل و تکامل خاک، خصوصیات فیزیکی خاک)، خواص شیمیایی و به‌سازی خاک، خواص آب (خواص فیزیکی و شیمیایی آب)، منابع آب (انتقال آب،‌ حرکت آب در خاک، آبیاری، بازده آبیاری)، کشت و نگهداری گیاهان (کاشت گیاهان، برداشت و نگهداری گیاهان) و... .

منبع: قلم چی

هنرستانی بازدید : 128 شنبه 08 تیر 1398 زمان : 19:23 نظرات (0)

رشته «بورس و اوراق بهادار» در گروه بازرگانی و امور اداری از زمینه خدمات شاخه کاردانش می‌باشد. در این گروه رشته هایی مانند «امور اداری» و «حسابداری مالی» قرار دارد.

 
آشنایی با رشته «بورس و اوراق بهادار» در شاخه کاردانش

رشته «بورس و اوراق بهادار» در گروه بازرگانی و امور اداری از زمینه خدمات شاخه کاردانش قرار دارد. در این گروه رشته هایی مانند «امور اداری» و «حسابداری مالی» قرار گرفته است.

با توجه به نقش کلیدی بازار سرمایه در اقتصاد کشور، لزوم تربیت کارشناسان و نیروهای کارآمد برای فعالیت در این بخش از مهم‌ترین ضروریات است.

سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در راستای ایفای رسالت خود در زمینه توسعه فراگیر آموزش‌های مرتبط با بازار سرمایه و یا درک شرایط حاکم بر بازار سرمایه، برای نخستین بار در کشور با همکاری شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس (وابسته به سازمان بورس اوراق بهادار) اقدام به طراحی این رشته مرتبط با بازار سرمایه نموده است.

آشنایی با رشته «بورس و اوراق بهادار» در شاخه کاردانش

 

سطح آموزشی مهارت‌ها

قابلیت‌ها و توانمندی‌های حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان:

- شناخت قونین و مقررات معامله‌گری

- انجام کار با نرم‌افزار معاملات

- شناخت ابزارهای مالی

- شناخت قوانین و مقررات معامله‌گری

- تجزیه و تحلیل مالی و اقتصادی بنگاه و بازارهای داخلی و بین‌المللی

- پیش‌بینی روند شاخص‌ها و قیمت‌ها بر اساس روش‌های کمی

- انجام کار با نرم‌افزارهای تحلیل و پیش‌بینی

- شناخت قوانین و مقررات سبدگردانی

- مدیریت ریسک با بهره‌گیری از ابزارهای مالی

- ارزش‌گذاری اوراق بهادار

آشنایی با رشته «بورس و اوراق بهادار» در شاخه کاردانش

 

هنرجویان در این رشته علاوه بر گذراندن دروس عمومی و پایه مشترک، مهارت‌های زیر را می‌آموزند:

- کاربر رایانه

- حسابداری عمومی مقدماتی

- کاربر نرم افزار اداری

- حسابدار عمومی تکمیلی

- بورس و اوراق بهادار

 

آشنایی با رشته «بورس و اوراق بهادار» در شاخه کاردانش

 

 آینده تحصیلی و شغلی

 فارغ‌التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث تئوری مدیریت مالی در حوزه‌های مختلفی همچون سرمایه‌گذاری و بانکداری و بیمه و مدیریت ریسک و مهندسی مالی(ارائه روش‌های نوین مالی)، تأمین مالی و اعتباری و ... می‌توانند در پست‌های مرتبط سازمانی از جمله معاونت مالی(در مفهوم جدید آن) و معاونت سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اعتبارات مالی در بانک‌ها و ارزیابی اقتصادی پروژه‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بورس اوراق بهادار و غیره مشغول به کار شوند.

این رشته در حال حاضر دارای آینده شغلی بسیار مناسبی است امکان ادامه تحصیل در این رشته وجود دارد.

ساعت آموزش

رشته «بورس و اوراق بهادار» دارای ۱۰۸ ساعت آموزش به شرح زیر است:

42 ساعت دروس عمومی (دینی، عربی، فارسی، زبان خارجه، جغرافی، تاریخ، علوم اجتماعی، تربیت بدنی، انسان و محیط زیست، تفکر و سواد رسانه‌ای، سلامت و بهداشت، آمادگی دفاعی، مدیریت خانواده و سبک زندگی)

53 ساعت شایستگی‌های فنی (درس‌های مهارتی) 

4 ساعت شایستگی‌های پایه فنی (ریاضی) 

9 ساعت شایستگی‌های غیرفنی (الزامات محیط کار، کارگاه نوآوری و کارآفرینی، مدیریت تولید، اخلاق حرفه‌ای). این درس‌ها به صورت پودمانی ارائه می‌شوند. 

 

جدول مواد درسی و ساعت‌های تدریس هفتگی رشته «بورس و اوراق بهادار» را در فایل ضمیمه ببینید.

منبع: قلم چی

 

تعداد صفحات : 44

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 433
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 186
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 383
  • بازدید ماه : 939
  • بازدید سال : 8,241
  • بازدید کلی : 47,715