loading...

هنرستانی

سلام به داوطلبان پر انرژی کنکور سراسری...خسته نباشید همگی ...خٌب... با توجه به نزدیک شدن آزمون های حضوری جمعبندی تمام موسسات داوطلبان انتظار دارند بعد از مدت ها تلاش در مباحث مختلف و درصد نگرفتن

هنرستانی بازدید : 42 پنجشنبه 14 شهریور 1398 زمان : 11:29 نظرات (0)
سلام به داوطلبان پر انرژی کنکور سراسری...خسته نباشید همگی ...خٌب... 

با توجه به نزدیک شدن آزمون های حضوری جمعبندی تمام موسسات داوطلبان انتظار دارند بعد از مدت ها تلاش در مباحث مختلف و درصد نگرفتن در آزمون هایی که خیلی کم با بودجه بندی پیش رفته اند ، حال که همه مباحث را حداقل یک یا دو بار مرور کامل شده اند ، الان دیگر باید در آزمون های جامع درصدها را دید و تست های بیشتری نسبت به قبل زده شوند! 

این گفته و انتظار تا حدی درست است که نباید باعث شود تحت تاثیر جو این مسئله قرار بگیرید خوب حالا که آزمون های جمعبندی نتونستم تراز خوبی کسب کنم حتماً کنکور هم نمیتونم و... 

توجه داشته باشید که هدف از آزمون های آزمایشی چه حضوری و چه غیر حضوری و حتی آزمون های شبیه سازی که در منزل از خود می گیرید ، تنها یافتن اشکالات و رفع آنها و نیز تکمیل پروسه مرور در صورت فراموش شدن برخی مباحث است. 

و نتیجه و درصدهای واقعی شما تنها در کنکور واقعی با همان جو اصلی رقابت نمایش داده خواهد شد لذا اکنون نه از تراز بالای خود زیاد خوشحال و مغرور شوید و نه به تست های زیادی که با وجود خواندن مباحث آنها ، نتوانسته اید پاسخ دهید و درصد حتی 0 دارید ؛ نامید و مایوس نشوید. 

  

به طور خلاصه هدف از شرکت در آزمون های آزمایشی چه حضوری و چه غیر حضوری : 

هدف یادگیری و آموختن است: 

با بودجه بندی و تقسیم کردن مباحث داوطلب می تواند بمرور بر مطالب هر درس تسلط پیدا کند و ظرافت‌ها و نکته­های مهم هر مبحث درسی را دریابد. در آزمون‌های آزمایشی، داوطلب متوجه می‌شود که اطلاعاتش در کدام مباحث، کم، اشتباه یا ناقص است و نیاز به مطالعه و یا مرور بیشتری دارد. 

مدیریت زمان آزمون-افزایش سرعت و دقت-جرات «نه» گفتن- تحلیل آزمون آزمایشی مطالعه همه دروس- 



شما بودجه بندی آزمون های جامع را در عرض 4 تا 5 اوردی جلو ، حال چگونه میخواهی در عرض دو یا سه هفته یک دور کامل مرور کنی؟! شدنی نیست که مگر اینکه داوطلبی باشد که خلاصه های تکنیکی و خوبی داشته باشد.خلاصه نویسی از اشکالات خود ،نکاتئ مهم ، تست های مهم و...داشته باشد و در آزمون های جمعبندی نیز از همین خلاصه ها مرور کند. 

اما چون اکثر داوطلبان این چنین خلاصه نویسی های تکنیکی را ندارند لذا با این اوصاف بهترین روش جهت جلوگیری از افت تراز در آزمون های جمعبندی و در کل نحوه و چگونگی مطالعه برای آزمون های جمعبندی به این شکل است که: 

با فرض حتی اندک تسلط شما در بودجه بندی کل آزمون جامع : 

از تست به سمت مطالعه برگردید. برعکس...در آزمون های قبلی که مبحثی بود اول درس می خواندید ، درس را یاد می گرفتید و بعد تست کار می کردید یعنی از آموزش به تست ؛ اما الان؛ 

برعکس ابتدا حل تمرین و تست انجام بدهید بدون هیچ مطالعه ای و سپس مواردی که در تست زنی اشکال داشتید را همان ها را حال برگردید و بازخوانی کنید . 

با این روش متوجه می شوید که کدام مباحث را واقعا مسلط هستید و می توانید تست بزنید و جاهایی که لنگ بودی و اشکالاتی داتی الان بهتر میتونی براشون برنامه ریزی حرفه ای و حساب شده داشته باشی و برگردی بازخوانی کنی. 

و اما برای داوطلبانی که در برخی دروس ضعیف هستند آیا بازهم به روش گفته شده باید برای آزمون های جمعبندی درس خواند؟؟؟ 

این دسته از داوطلبان به دلیل کم تسلطی در برخی مباحث مثل دروس حلیاتی و محاسباتی می توانند قبل از شروع روش تست زنی فوق ابتدا چند تست را به عنوان مدل، نمونه تست ، شاخص و مربوط به آن مبحث را به روش اٌپن بوووک کار کند تا مبحث مورد نظر را به یاد آورد و حال که یادآوری شد تست های بعد ی را خودت دیگه بزن بدون اینکه پاسخ را نگا کنی. 

دلایلی که ثابت می کنند این روش برای آزمون های جمعبندی برتر است: 

1-این روش بسیار بهتر از این است که بخواهید دوباره از صفر تا صد آموزش ببینید و در مقابل وقت شما را زیاد نمی گیرد لذا می توانید بودجه بندی آزمون را تمام کنید و عقب نمانید. 

2- جهت به تسلط رسیدن بعد از یادگیری مبحث باید زیاد تست کار شود که با این روش شما زمان زیادی برای حل و تمرین تست خواهید داشت. 

3- مغز تنبل نمی شود و فعال تر از قبل خود را در مرحله باز یادآوری مباحث قرار می دهد.اگر بخواهید برای هر آزمونی از صفر تا صد را مجددا بخوانید و مدام برگردید مباحث را از ابتدا بخوانید با این کار ذهن را تنبل می کنید چرا که تلقین کاذب برای مغز ایجاد می شود که آره تو هنوز فرصت داری و میتونی از اول دوباره همه مباحث را بخونی ؛ خیالت راحت و... 

با این کار مغز دیگر ملزم به این نمی شود که مباحث خوانده شده را ذخیره کند. 

از دلایل دگیر افت تراز به ویژه در آزمون های جمعبندی این است که داوطلب تست ترکیبی کار نمی کند. شما باید عادت کنید همانطور که در طول روز به روش تنوع درسی ، مطالعه می کنید اکنون نیز مثلا اگر در درس شیمی تسلط دارید باید تست های شیمی را در کنار تست های دروس دیگر کار کنید تا خستگی برای مغز ایجاد نشود و از طرفی در جلسه آزمون وقتی به آخرین درس یعنی شیمی می رسید با حال و حوصله و دقت بالا تست های شیمی را بزنید. 

باز هم از نکات اصلی بهبود تراز و اٌفت نداشتن این است که حتما حل تست به روش های مختلف مثل حل تست پوششی و حل تست ترکیبی داشته باشید تا با پیشروی مباحث و نزدیک تر شدن به کنکور مباحث را فراموش نکنید و هر آنچه که خوانده اید در ذهن نهادینه شوند. 

 منبع:http://doctorronaghi.ir/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D8%A7-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%AC%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85%D8%9F

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 433
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 73
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 134
  • باردید دیروز : 53
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 134
  • بازدید ماه : 346
  • بازدید سال : 7,648
  • بازدید کلی : 47,122