loading...

هنرستانی

هنرستانی بازدید : 49 پنجشنبه 04 مهر 1398 زمان : 13:04 نظرات (0)

1. استراحت یکی از ملزومات برای حفظ بازدهی مطالعه است. هرگز برای داشتن چند ساعت استراحت، استرس به خود راه ندهید. چرا که درس خواندن با استرس هم بدون بازدهی است.

2. اگر بار روانی و خستگی ذهنی زیادی دارید می‌توانید یک روز کامل یا نیم روز پس از آزمون را به خود استراحت دهید.

3. با دوستان خود به گردش بروید، به استخر برای شنا بروید، یک پیک‌نیک نیم روزه را با خانواده یا دوستان به پارک بروید یا هر کار دیگری که یک روز از درس فاصله داشته باشید. مطمئن باشید این استراحت بیشتر به شما کمک می‌کند تا اینکه شما را از درس دور کند.

4. در مواقع تنش‌های ذهنی و هیجانات شدید بهتر است ابتدا آرامش خود را به‌دست بیاورید، سپس به سراغ مطالعه بروید. چرا که در این مواقع هم ذهن بازدهی لازم برای مطالعه را ندارد.

5. یک ساعتی را در انتهای روز به مرور آموخته‌هایتان اختصاص دهید. این کار ماندگاری مطالب را در ذهنتان بیشتر می‌کند.

 ۶. استراحت بین ساعت‌های مطالعاتی هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

درس خواندن طولانی‌مدت باعث خستگی و اضطراب و کاهش قدرت یادگیری می‌شود. بین هر دوساعت مطالعه، حداکثر ۱۵ تا۲۰ دقیقه استراحت کنید.

http://www.kanoon.ir/Article/247823

هنرستانی بازدید : 98 چهارشنبه 03 مهر 1398 زمان : 19:20 نظرات (0)

بهترین دانشگاههای جهان در رشته های مختلف معرفی شد. این رتبه بندی بر اساس نظام رتبه بندی شانگهای انجام شده است . در این رتبه بندی ۵۴ رشته حضور دارند و تا حدود زیادی رتبه های دیگر را پوشش می دهند. در این رتبه بندی بیش از ۴۰۰۰ دانشگاه از سراسر دنیا مورد بررسی قرار گرفت .
بهترین دانشگاههای جهان
در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان ، مثل همیشه بیشترین سهم مربوط به ایالات متحده ی آمریکا با ۳۵ رشته – دانشگاه بود . رتبه ی دوم متعلق به چین با ۱۱ رشته بود. در میان دانشگاه ها نیز، هاروارد ۱۴ رتبه ی نخست را به خود اختصاص داد. دانشگاه ام .آی . تی در این فهرست ۵ سهم داشت که همگی جزو رشته های فنی و مهندسی بود. به جز این دو دانشگاه، دانشگاههای پنسیلوانیا ، کلرادو ، نانیانگ نیز  در بیش از یک رشته رتبه ی اول کسب کردند.
بهترین دانشگاههای جهان در ایالات متحده آمریکا :

دانشگاه ام آی تی ( آمریکا ) :

فیزیک – مهندسی برق – مهندسی کامپیوتر  – مهندسی شیمی – علوم و مهندسی مواد

دانشگاه هاروارد( آمریکا ) :

مهندسی زیست پزشکی – زیست فن آوری – بیولوژی – علوم بیولوژی انسانی – بهداشت عمومی  – علوم پزشکی – داروسازی و علوم دارویی – آمار – حقوق – جامعه شناسی – علوم سیاسی – مدیریت – روانشناسی – علوم اطلاعات و کتابخانه

دانشگاه پریستون( آمریکا ):

ریاضی

دانشگاه برکلی – کالیفرنیا ( آمریکا ):

شیمی – پزشکی بالینی –

دانشگاه کلرادو ( آمریکا ):

زمین شناسی . علوم جوی و هواشناسی

دانشگاه نیویورک ( آمریکا ):

مدیریت مالی

دانشگاه ایندیانا بلومینگتون ( آمریکا ):

مدیریت عمومی

دانشگاه واشنگتن ( آمریکا ):

اقیانوس شناسی

 دانشگاه میشیگان ( آمریکا ) :

دندانپزشکی  – آموزش

دانشگاه استنفورد ( آمریکا ):

علوم و مهندسی محیط زیست

دانشگاه آریزونا ( آمریکا ):

منابع آب

دانشگاه ایلی نوی ( آمریکا ) :

اتوماسیون و کنترل

دانشگاه پنسیلوانیا ( آمریکا ):

پرستاری – مدیریت کسب و کار –

دانشگاه شیکاگو ( آمریکا ):

اقتصاد

بهترین دانشگاههای جهان در اروپا :

دانشگاه آکسفورد ( انگلیس ) :

جغرافیا

دانشگاه کمبریج ( انگلیس ):

مهندسی مکانیک

دانشگاه مون پولیه ( فرانسه ):

بوم شناسی

دانشگاه واخنینگن ( هلند ):

علوم کشاورزی

دانشگاه گنت ( بلژیک ) :

علوم دامپزشکی

دانشگاه آمستردام ( هلند ) :

ارتباطات

بهترین دانشگاههای جهان در آسیا :

دانشگاه چینهوا ( چین ):

مهندسی مخابرات

موسسه فن آوری هاربین ( چین ):

علوم ابزار و فن آوری

دانشگاه تانگچی ( چین ):

مهندسی عمران

دانشگاه صنعتی نانیانگ ( سنگاپور ):

علوم و مهندسی فن آوری نانو – علوم و مهندسی انرژی

دانشگاه جایگنان ( چین ) :

مهندسی علوم و صنایع غذایی

دانشگاه بیهانگ ( چین ):

مهندسی هوا فضا

دانشگاه شانگهای جایوتانگ ( چین ):

مهندسی علوم دریایی

دانشگاه پکن ( چین ):

علوم و فن آوری حمل و نقل  – مهندسی متالوژی

دانشگاه ووهان ( چین ):

سنجش از راه دور

دانشگاه مرکزی جنوبی ( چین ):

مهندسی معدن

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ ( چین ) :

هتل داری و مدیریت گردشگری

 

منبع

هنرستانی بازدید : 58 سه شنبه 02 مهر 1398 زمان : 10:13 نظرات (0)
ستاره | سرویس روانشناسی - آماده و منظم بودن برای تست‌ها و آزمون‌ها می‌تواند تفاوت زیادی در عملکرد شما در مدرسه یا دانشگاه ایجاد کند. مطالعه موثر با نگرش صحیح شروع می‌شود و دیدگاه مثبت می‌تواند درس خواندن را از کاری دشوار به فرصتی برای یادگیری تغییر دهد. زمانی که روش‌های درس خواندن را یاد می‌گیرید باید بدانید که هیچ نسخه‌ی همگانی وجود ندارد. روش مطالعه‌ی هر فرد مختص خود او باید باشد؛ بنابراین مهم است که آنچه برای شما کارساز است را پیدا کنید. اما در اینجا می‌توانید ۱۲ راز موفقیت درس خواندن و نحوه‌ی مطالعه‌ی موثر را یاد بگیرید.

راز موفقیت در درس خواندن چیست؟

برای برخی درس خواندن و با انگیزه ماندن کار ساده‌ایست، اما برخی ممکن است این کار را کمی دشوار یابند. پیدا کردن بهترین روش برای مطالعه یک فرآیند پیشرونده و مستمر است. این چیزی نیست که تنها در شب امتحان استفاده شود. شما باید به طور مداوم مهارت‌های درس خواندن خود را بهبود بخشید تا بهتر درک کنید که کدام روش برای شما مناسب‌تر است.
یادگیری نحوه مطالعه بهتر، به شما کمک می‌کند که در آزمون‌ها دچار ترس و وحشت و خستگی از درس خواندن نشوید. هرچه باشد، احتمالا هرچه آمادگی بیشتری برای یک امتحان داشته باشید و هرچه بیشتر تمرین کرده باشید، بهتر از پس آزمون بر می‌آیید و استرس کمتری خواهید داشت. تسلط بر راز موفقیت در درس خواندن نه تنها یادگیری را آسان‌تر می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا نمرات بهتری در درس‌های مدرسه و دانشگاه بگیرید.
 
راز موفقیت در درس خواندن


چگونه موثر درس بخوانیم؟

۱. نظم داشته باشید

همواره یک دفتر برنامه ریزی تکالیف و درس هایتان داشته باشید. اگر به محض اینکه کار، تکلیف یا پروژه‌ای به شما محول شد، آن‌ها را وارد این دفتربرنامه ریزی کنید، خیالتان راحت خواهد بود که هیچ کاری از قلم نمی‌افتد. بسیار مهم است

۲. در کلاس توجه کنید

بسیار اهمیت دارد که در کلاس، زمانی که معلم یا استاد صحبت می‌کند، تمرکز کنید و حواستان پرت نشود. فعالانه گوش دادن را، با تمرکز کردن بر چیزی که او می‌گوید و یادداشت برداری از آن به زبان خودتان، تمرین کنید. این کار به شما کمک می‌کند که مطمئن شوید آنچه معلم می‌گوید را، می‌شنوید و می‌فهمید.

۳. عوامل حواس پرتی را کنترل کنید

عوامل حواس پرتی
 
مزاحمت و حواس پرتی همه جا هست. از تلفن همراه گرفته تا رسانه‌های اجتماعی و دوستان. از آنچه که حواس شما را در کلاس درس پرت می‌کند آگاه باشید و یاد بگیرید که چگونه این عوامل را از خود دور نگه دارید. از نشستن در کنار دوستانی که در کلاس حواس شما را پرت می‌کنند اجتناب کنید. خاموش کردن تلفن همراه نیز به شما کمک خواهد کرد تا مطمئن شوید که به معلم توجه می‌کنید.  در این رابطه مقاله ی عدم تمرکز در درس خواندن و راه های مقابله با آن  را بخوانید.

۴. کامل یادداشت برداری کنید

یادداشت برداری کامل و روشن در کلاس به شما کمک می‌کند اطلاعاتی را که درحال یادگیری هستید پردازش کنید. این یادداشت‌ها را همچنین می‌توانید در زمان درس خواندن دوره کنید تا قبل از امتحان آمادگی بیشتری داشته باشید. اگر یک کلاس را از دست دادید، با دوستان یا معلم خود صحبت کنید تا مطمئن شوید چیزی را از دست نداده اید و جزوه‌ی کاملی دارید.

۵. ندانستن عیب نیست، نپرسیدن عیب است

سوال کردن از معلم
 
دستتان را بالا ببرید و درباره‌ی آنچه که نمی‌فهمید سوال کنید. اگر خجالت می‌کشید در مقابل دیگران سوال بپرسید، برای خودتان سوال را جایی یادداشت کنید و بعد از کلاس از استاد بپرسید.

۶. برنامه ریزی درسی داشته باشید

زمانی که برای درس خواندن برنامه ریزی می‌کنید، به همه‌ی کار‌هایی که باید انجام شوند فکر کنید. درمورد انواع سوالاتی که ممکن است در امتحان بیایند فکر کنید و تا مطمئن شوید برنامه‌ی شما همه چیز را پوشش می‌دهد. اهداف خاص خود را برای هر جلسه‌ی مطالعاتی مشخص کنید، مثل اینکه چند مبحث را می‌خواهید در هر دوره تمام کنید.

۷. هر روز یادداشت‌ها را مرور کنید

بعد از مدرسه یا دانشگاه، در هر روز یادداشت‌های کلاس همان روز را مرور کنید و نکات بیشتری به آن‌ها اضافه کنید. مرور یادداشت‌ها اطلاعات را از حافظه کوتاه مدت به حافظه‌ی بلند مدت انتقال می‌دهد و به شما در امتحان نهایی کمک میکند.

۸. با اساتید صحبت کنید

اساتید هستند تا به شما کمک کنند بهترین عملکرد را داشته باشید. اگر قبل از امتحان به کمک بیشتری نیاز دارید، از معلم یا استاد خود سوال و درخواست توضیح اضافه یا کمک کنید. پیشقدمی برای کمک گرفتن از معلمان، شما را بسیار جلو می‌برد.

۹. محلی مناسب درس خواندن تعیین کنید

محل مناسب درس خواندن
 
بهترین مکان برای درس خواندن جایی آرام، روشن و جایی با حداقل رفت و آمد است. اطمینان حاصل کنید که فضای کاری مناسبی برای درس خواندن و نوشتن دارید. نیاز‌های هرکسی متفاوت است، بنابراین محل مناسب خودتان را برای درس خواندن پیدا کنید.

۱۰. در بخش‌های کوتاه مدت مطالعه کنید

برای هر ۳۰ دقیقه که مطالعه می‌کنید، ده تا پانزده دقیقه را استراحت کنید تا شارژ شوید. جلسات مطالعه کوتاه موثرتر هستند و به شما کمک می‌کنند به طور کلی زمان بیشتری را مطالعه کنید. روشی مناسب برای استراحت کردن در میان این جلسات برای خود پیدا کنید.

۱۱. به زبان ساده یادداشت برداری کنید

مواد مورد مطالعه خود را با خلاصه نویسی جزوات و یادداشت‌ها کمتر کنید. کلمات کلیدی را با هایلایت کردن یا خط کشیدن زیر آن‌ها مشخص کنید. از کمک آموزشی‌های تصویری استفاده کنید، مانند نمودار، نقشه‌ی ذهنی، رمز گذاری و یا نشانه‌هایی که به خاطر سپاری اطلاعات را ساده‌تر می‌کنند و کمک می‌کنند بهتر یادبگرید.

۱۲. گروهی درس بخوانید

کارگروهی


کار کردن با همکلاسی‌ها محیطی تعاملی ایجاد می‌کند و شما را درگیر درس خواندن می‌کند. این کار به شما فرصت می‌دهد که دانش خود را با دیگران امتحان کنید، هرکدام از شما می‌توانید با سوال کردن از یکدیگر به بالا بردن اعتماد به نفس هم کمک کنید.


هوشمند درس بخوانید، نه سخت!

دانستن راز موفقیت در درس خواندن و روش‌های مطالعه‌ی موثر، مهارتی است که در زندگیتان بسیار مفید خواهد بود. توسعه مهارت‌ای مطالعه موثر نیاز به زمان و صبر دارد. اگر این نکات را دنبال کنید، در مسیبر خود به روش‌هایی خواهید رسید که خاص شما هستند و بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان می‌آورند.

نظر شما چیست؟ راز موفقیت در درس خواندن شما چیست؟ آیا اصلا روش مطالعاتی خاصی برای خود دارید؟ اگر نه، همین حالا شروع کنید و اگر دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.


برگرفته از: oxford learning
منبع
هنرستانی بازدید : 59 یکشنبه 31 شهریور 1398 زمان : 9:50 نظرات (0)

یازدهمی های عزیز سلام، تا حالا چقدر به کنکورتون فکر کردید؟ چقدر به برنامه ریزی درسی برای پایه یازدهم فکر کردید؟ به نظرتون از کی باید شروع کنید؟ به نظرتون چن درصد از یازدهمی ها از الان به فکر کنکورن؟ تابستان سال یازدهم چه تاثیری تو کنکور داره؟ اگر به دنبال موفقیت تو کنکور هستین اینا سوالایی هستن که به عنوان یک یازدهمی باید از خودتون بپرسید! اگر دنبال جواب این سوالات هستید تا آخر این پست با ما همراه باشید.
نکته مهم : پکیج تابستان 98 آپدیت شد! تاریخ شروع پکیج تابستانی دیجی کنکور از شنبه 1 تیر ماه است ( فرصت رو از دست ندید )
کمتر از 5 درصد از دانش آموزای سال یازدهمی از الان به فکر کنکور هستن!
یک جمله معروف هست که میگه ” اگر کاری که دیگران امروز نمیکنن رو بکنی ، فردا ، کاری رو میکنی که دیگران نمیتونن بکنن! “پس در گوشی بهت میگم که اگر الان که هیچ یازدهمی به فکر درس خوندن تو تابستون نیست ، تو فقط یه کم تو تابستون درس بخونی ، سال بعد با اختلاف از همه جلوتری.

برنامه ریزی درسی برای پایه یازدهم

از اهمیت پایه یازدهم هر چی بگم کم گفتم! همینطور از تابستونش! اما همین بس که اگر از تابستان یازدهم درست استفاده کنید هم در طول سال راحت هستید! هم در تابستان کنکور هم در سال کنکور! کلا تجربه همه رتبه های برتر ثابت کرده بیش از 90% کسایی که از تابستون سال یازدهم (سوم دبیرستان قدیم) با هدف کنکور مطالعه رو شروع میکنن در سال کنکور موفق تر هستن.

 حتی با 3 ساعت مطالعه روزانه در کنار همه کارهای دیگه تون میتونید یه تابستان طلایی برای کنکورتون رقم بزنید.

برنامه ریزی درسی برای پایه یازدهم برای همه ی رشته ها

میخوام جزئی تر راجع به یازدهم و اهمیت تابستونش حرف بزنم! ببینید وقتی دارید میرید پایه یازدهم ، یه فرصت طلایی دارید! برای چی؟ برای اینکه پایه دهمتون خوب بخونید و ببندینش! همچنین روی خود یازدهم تمرکز کنید تا تو سال کنکور کارتون سبک تر باشه.

تو همین تابستون میتونی به راحتی دروس دهم رو برای سال کنکورت بخونی و بترکونی!

الان دونه رو بکار سال کنکور برداشت کن : در واقع اهمیت پایه یازدهم و تابستون اون توی اثرش در سال کنکوره! شما میتونید از این فرصت طلایی استفاده کنید و پایه دهم رو کامل بخونید و تست کار کنید! تو قدم بعدی هم توی تابستون بعضی از دروس سال یازدهم رو پیشخوانی کنید تا وقتی سال تحصیلی شروع شد از همه رقبات جلوتر باشی.

با این برنامه ریزی دروس یازدهم رو هم میتونی همین تابستون پیش خوانی کنی.

تیم دیجی کنکور متشکل از رتبه های برتر کنکور! یک برنامه ریزی عالی برای تابستان شما یازدهمی ها تهیه کرده!


برنامه ریزی درسی برای پایه یازدهم تجربی

تا اینجا از اهمیت پایه یازدهم براتون گفتم! با توجه به رقابت زیادی که در کنکور هست اهمیت سال یازدهم چند برابر میشه! در سال آینده خیلی تفاوت بین کسیه که از الان برای کنکور شروع کرده با کسی که سال آینده شروع میکنه. به خصوص برای کسایی که میخوان به بهترین رشته ها در بهترین دانشگاه ها برن ( مثل دانش آموزان رشته تجربی که میتونن از الان یه روپوش خوشگل پزشکی برای خودشون تصور کنن)
همونطور  که قبلا گفتم با خوندن و تست زدن پایه دهم تو تابستان میتونید گام خوبی برای کنکورتون بردارید! شما به این مسئله پیشخوانی مطالب یازدهم رو هم اضافه کنید! حالا فکر کنید در طول سال یازدهم هم درساتونو خوب بخونید! اینجوری فقط برای سال کنکورتون فقط درسهای سال دوازدهم میمونه و دو پایه قبلی رو بسیار خوب از قبل کار کردید! طبیعتا از کسایی که تازه اون موقع به فکر کنکور افتادن خیلی جلوتر هستید! حتی از کسایی که سال یازدهم رو خوب خودن هم جلوتر هستید ! چون سال دهم رو هم خوندید و نگرانی خاصی ندارید.

دانلود نمونه برنامه ریزی درسی برای پایه یازدهم تجربی

در ادامه نمونه ای از برنامه تابستان پایه یازدهم برای هر دو رشته ریاضی و تجربی را قرار داده ایم.

دانلود کن و بررسی کن – برای دیدن کیفیت پکیج برنامه ریزی تابستان دیجی کنکور حتما نمونه ی زیر را دانلود کنید. برای دانلود نمونه بر روی مستطیل آبی رنگ کلیک کنید. ( اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید با مرکز تماس دیجی کنکور 02128422410 تماس بگیرید )

دانلود نمونه ای از پکیج


ویژگی های برنامه ریزی درسی برای پایه یازدهم

حالا میخوایم ویژگی هایی که ما توی برنامه ریزی یازدهم برای تابستان لحاظ کردیم رو براتون بگم! این برنامه ریزی بدون هیچ حرف اضافه ای بهترین پکیج برنامه ریزی پایه یازدهم که میتونه یک تابستون فوق العاده طلایی براتون رقم بزنه. کافیه ویژگی های این برنامه ریزی بخونی و اون رو با جاهای دیگه مقایسه کنی تا به جملاتمون ایمان بیاری.


سبک برنامه ریزی درسی برای یازدهم دیجی کنکور به چه صورته ؟

پکیج تابستانی دیجی کنکور شامل یک برنامه روزانه برای کل دوره تابستانه! شما با داشتن این برنامه برای هر هفت روز هفته و حتی هر ساعت از روزتون یک برنامه کامل و دقیق دارید.
این برنامه پاسخ همه سوالات زیر رو به شما میده:
چی بخونم؟ چقدر بخونم؟ اصلا چطور بخونم؟
کی تست بزنم؟ چقدر تست بزنم؟
کی مرور کنم؟ چطور مرور کنم؟
چطور به کلاس هام برسم؟
آزمون آزمایشی رو چیکار کنم؟ چطور ترازم رو افزایش بدم؟
و کلا اینکه چطور میتونم آخر تابستون به خودم نمره 20 بدم؟

برنامه ی ریزی تابستانی دیجی کنکور حداقل 99.9 درصد با هر چیزی که شما میخواید منطبقه.

برای تهیه ی پکیج برنامه ریزی تابستان دیجی کنکور کافیه روی مستطیل سبز رنگ زیر کلیک کنی! ( اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید با مرکز تماس دیجی کنکور 02128422410 تماس بگیرید )

 

خرید پکیج برنامه ریزی تابستان

چند ساعت درس بخونیم تا به چیزی که میخوایم برسیم ؟

این برنامه سه سطح مختلف داره! شما بعد از تهیه این برنامه با مشورت و راهنمایی مشاورین ما یک برنامه ریزی شخصی سازی شده رو دریافت میکنید. بعد مطابق با سطحتون برنامه در اختیارتون قرار گرفته میشه! در واقع این برنامه برای شما شخصی سازی میشه ! دیگه چی ازین بهتر؟


تو برنامه ریزی درسی برای پایه یازدهم  چه درسهایی مطالعه میشه ؟

این برنامه ریزی در مرحله اول همه درسهای پایه دهم رو شامل میشه! یعنی شما میتونید کامل همه درسهای پایه دهم رو بخونید و تست بزنید! همچنین برای کسانی که قصد دارن دروس اختصاصی یازدهم رو در تابستون مطالعه کنن هم ، برنامه ریزی به طور کامل همه چیز رو مشخص کرده. پس اگر در طول تابستان برای درس های یازدهم کلاس میرید میتونید با این برنامه ریزی اون ها رو هم بخونید! این برنامه همه چیز هایی رو که شما از یه برنامه ریزی برای تابستان میخواید رو داره! هر شرایطی که داشته باشید بازهم دیجی کنکور یه راه حل از قبل براتون در نظر گرفته.


برنامه ریزی درسی برای پایه یازدهم کاملا با آزمون های آزمایشی هماهنگه

پکیج ما مطابق با همه آزمونهای آزمایشی پیش میره! تو هر آزمون آزمایشی که ثبت نام کردید میتونید با استفاده از این برنامه ریزی به اونها هم برسید! تیم با تجربه ما این امکان رو برای شما فراهم کرده که مطابق با آزمون ها بتونید درس بخونید و کلی تو نمره تراز پیشرفت کنید.


اگر از برنامه ریزی درسی برای پایه یازدهم عقب بیافتیم چی میشه ؟

از اونجایی که تو تابستان خیلیا مسافرت میرن و یا ممکن در هر صورت موردی پیش بیاد که شما از برنامه عقب بمونید! شاید این شما رو نگران کنه که نکنه از برنامه خیلی عقب مونده باشید!
نگران نباشید! برنامه ریزی یازدهم پر از ایستگاه جبرانی هست که به شما این امکان رو میده که اگر از برنامه عقب افتادید به راحتی جبران کنید! در نتیجه شما در کنار همه تفریحات و مسافرت هاتون میتونید به این برنامه ریزی عمل کنید و از تابستان بهترین استفاده رو بکنید.


محتویات پکیج برنامه ریزی درسی برای پایه یازدهم

این پکیج 4 بخش داره که شامل برنامه ریزی درسی، کتابچه بهترین اصول مطالعاتی کنکور از دیدگاه رتبه های زیر ۵۰۰، کتابچه بر قله های تمرکز، دوره های صوتی آموزشی، مشاوره ای و انگیزشی.

بخش اول: برنامه ریزی درسی برای تابستان

این بخش خب مهم ترین بخش این پکیجه! به اندازه کافی در مورد این بخش باهاتون صحبت کردیم و میدونیم 100% باهاش آشنا شدید.

بخش دوم: کتابچه های همراه
1- کتابچه بهترین اصول مطالعاتی کنکور از دیدگاه رتبه های زیر ۵۰۰

در این کتابچه فوق العاده به آموزش شیوه های مطالعه اصولی تک تک دروس کنکور پرداخته شده ، طوری که با مطالعه اون شما میتونید یک تغییر اساسی مثبت تو شیوه مطالعتون بدید و با بازدهی نزدیک به ۱۰۰% تمامی درس ها رو مطالعه کنید.

2- کتابچه بر قله های تمرکز

تمرکز پایین و بازدهی پایین مطالعاتی باعث میشه ساعت ها مطالعه روزانه شما به راحتی به هدر بره و این یعنی تلاش شما بی ثمر باشه. تو این کتاب که بر اساس تحقیقات معتبر علمیه در مورد شیوه های افزایش تمرکز و رسیدن به ۱۰۰% تمرکز هنگام مطالعه بهتون آموزش میدیم تا هر ثانیه درس خوندن شما مفید باشه و زحمتی هدر نره.
نکته مهم : این کتاب ها در هیچ جایی به فروش نمیرسه و حق امتیازشون مربط به دیجی کنکوره و فقط در اختیار خریداران پکیج برنامه ریزی دیجی کنکور قرار میگیره.

بخش سوم : دوره های صوتی آموزشی، مشاوره ای و انگیزشی

شما در طول اجرای برنامه نیاز دارید که یک سری نکات مهم رو یاد بگیرید ، یه وقت هایی بی انگیزه و کم انرژی میشید پس به یک بمب انگیزه نیاز دارید. در این پکیج فوق العاده بیش از ۱۰ فایل صوتی فوق العاده جذاب و کاربردی نیز در اختیار شما قرار میگیرن تا لحظات شما رو پر از انرژی و موفقیت کنن.

منبع

 

هنرستانی بازدید : 40 شنبه 30 شهریور 1398 زمان : 11:04 نظرات (0)
گروه آموزشی درخشش در زمینه مشاوره تلفنی و اینترنتی نیز فعالیت دارد. ما می توانیم بصورت مشاوره حضوری و یا مشاوره تلفنی و اینترنتی با شما در تماس باشیم.

    

شیوه­ ی  مطالعه درس زیست شناسی

 نگاهی به تعداد سوال  در زیست و زمان آن:
      سوالات زیست در کنکور دارای ۵۰ سوال می­باشد که زمان پاسخگویی به آن ها حدود تقریبا ۳۶ دقیقه می­باشد یعنی زمان بندی برای هر سال تقریبا ۴۳ ثانیه می­باشد بنابراین دانش‌آموزان باید با دقت لازم و پاسخگویی سریع به هر سوال به حداکثر عملکرد در این در برسند از کتاب زیست سال دهم۱۲ تا ۱۴  سوال و کتاب یازدهم نیز بودجه بندی آن ۱۸ تا ۲۰ سوال می­باشد.
کتاب زیست دوازدهم ۱۸-۲۱تست را شامل می­شود که بسیاری از این تستها در این کتاب ها ترکیبی می­باشد که شما عزیزان باید توجه کنید که فصل­ هایی که ترکیبی هستند و تست­ های آنها به صورت ترکیبی در کنکور می­ آید را توجه ویژه نمایید  یعنی یک تست می‌تواند شامل چندین فصل در کتاب باشد.

مطالعه زیست شناسی

روش مطالعه هر درس و زمان گذاشتن برای آن:
  برنامه ای که مهندس خلیلی  برای هر دانش آموز در نظر گرفته­اند  این است که باید آن­ها بتوانند در هر هفته حدود ۱۲ ساعت برای درس زیست وقت بگذارند این۱۲ ساعت می‌تواند بسیار مفید باشد.  برای تست زنی می­توانید جمعی از تست­ها را باهم در زمان مشخصی تست بزنید و خودتان را محک بزنید.
باید زمان را مدنظر بگیرید چون در کنکور زمان بسیار مهمی باشد و وقت­ هایی را که برای هر درس در نظر می­گیرید باید هدفمند باشد.
    نکته دیگری که برای خواندن درس زیست باید مد نظر داشته باشید این است که زیست بسیار مفهومی می­باشد و مطالب آن فرار می­باشد و خیلی زود از یاد می­رود بنابراین شما برای اینکه زیست را بهتر یاد بگیرید و مطالبی را که خوانده­ اید  فراموش نکنید باید بعد از خواندن هر مطلب یا بعد از دیدن دی وی دی های آموزشی آن را مرور کنید یعنی بعد از یک هفته آن را مرور کنید تا مطالب به حافظه بلند مدت شما انتقال یابد.
پیشنهاد می­کنم زیست را به صورت انیمیشن و الگو یاد بگیرید زیرا تاثیر انیمیشن در یادگیری بسیار بیشتر از مطالب خشک کتاب می‌باشد.  بعد از دیدن مباحث به صورت الگو و انیمیشن شما م یتوانید نکته‌های آموزشی را در یک دفتر مخصوص به نام دفتر نکته برداری زیست یادداشت نمایید و بعد از دیدن  هر مبحث نکته برداری کرده و بعد از چند روز آن را مرور کرده تا در ذهن شما ثبت شود و ملکه ذهن شما شود.
برای اطلاع از چگونگی روش مطالعه ریاضیات اینجا را کلیک کنید.

منبع:

هنرستانی بازدید : 35 جمعه 29 شهریور 1398 زمان : 12:36 نظرات (0)

برای عملکرد بهتر  باید با سرعت بیشتری یاد بگیرید اما چگونه می خواهید این کار را بکنید؟

سلام؛ من امیررضا دهقان هستم؛ میلیونر، کارآفرین اینترنتی، مربی موفقیت! من به این معروفم که توانستم به سادگی300.000 تومان را به 10 میلیارد تومان تبدیل کنم! از رزومه ام همین که بگویم 250.000 دانش پذیر موفق و ثروتمند تربیت کردم کافی است! اما با گفتن این ها نمی خواهم شما را تحت تاثیر قرار دهم. نمی خواهم پُز بدهم و نمی خواهم به خاطر دست آورد هایم چشم حسودان را در بیاورم. بلکه برعکس، من این جا هستم که به شما کمک کنم. 

من این جملات را نگفتم که بگویم خیلی باهوش و متفکر هستم! بلکه بر عکس، من یک فرد با هوش کاملاً معمولی هستم. اتفاقاً من در مدرسه پایه ثابت تجدید و امتحانات شهریور بودم! اما چه چیزی زندگی مرا تغییر داد؟ من این جا هستم که به شما این را بگویم تا شما هم بتوانید همین امروز زندگی خود را 180 درجه متحول کنید و به آنچه در ذهن دارید برسید! خوب، آیا می خواهید همین حالا چیزی که مرا به موفقیت رساند را به شما بگویم؟ باشد می گویم. شما وارد این بلاگ شدید چون می خواستید زندگی مالی خود را متحول کنید. و به خاطر این قدم فوق العاده ای که برداشتید من شما را دست خالی نمی گذارم. فقط دو چیز باعث موفقیت من شد و غیر این دو چیز، شما برای تغییر زندگی خود و رسیدن به درامد ایده آلتان به هیچ چیزی نیاز ندارید : 1- ذهن 2- سیستم.

بلی، من ذهن خودم را تغییر دادم و از یک سیستم ثابت شده استفاده کردم. همین و بس!! من هیچ کار دیگری نکردم! من فردی بودم که به سختی می توانستم یاد بگیرم و موفقیت کسب کنم، ولی تعدادی استراتزی ذهنی به من کمک کرد که با وجود هوش معمولی ( شایدم خنگی ) سرعت یادگیری ذهنی ام را 10 برابر کنم. من این استراتژی ها و روش ها را در همین بلاگ به شما یاد می دهم و شما با خواندن این بلاگ اولین قدم برای تغییر در زندگی خود را بر می دارید. وم قدم دوم هم که سیستم است، و نگران نباشید، من تصمیم گرفته ام برای امروز و فقط برای امروز این سیستم را به صورت 100 %رایگان به شما بدهم. فقط کافیست این بلاگ را تا انتها بخوانید تا ذهنتان بمب شود و در نهایت سیستم را بگیرید. خوب، آیا آماده ای همین امروز زندگیت رو عوض کنی؟ پس بزن بریم رفیق!

 

با این 5 روش جادویی 10 برابر سریع تر یاد بگیرید! 

بگذارید ابتدا به شما بگویم که چه کار نکنید. چون افراد زیادی هستند که سرخود می گویند ((می خواهم سریع یاد بگیرم. می خواهم تندخوانی یاد بگیرم. می خواهم یک زبان جدید را یاد بگیرم. می خواهم تمام این مهارتهای جدید را یاد بگیرم...))

و چه می شود که شور و اشتیاق یادگیری در این افراد به سرعت از بین می رود؟ و از یادگیری صرف نظر می کنند؟ می خواهید بدانید منظورم چیست؟ منظورم این است که یادگیری آنها، دروغی است. آنها درواقع نمی خواهند یاد بگیرند. فقط می گویند که می خواهم این را یاد بگیرم، می خواهم آن را یاد بگیرم. یک روز می خواهم عکاسی یاد بگیرم. یک روز می خواهم زبان فرانسه یاد بگیرم، روز دیگر می خواهم وبلاگ نویسی یاد بگیرم. در واقع، آنها هرگز چیزی یاد نمی گیرند. چون فرآیند یادگیری در یک روز اتفاق نمی افتد-بلکه به صورت مداوم شکل می گیرد.

اگر واقعا می خواهیم بدانیم که کجا یادگیری بیشتر می شود، باید به شیوه ای متفاوت به یادگیری نزدیک شویم. فرآیند یادگیری هدف کوچکی برای چیز کوچکی که می خواهیم یاد بگیریم نیست. اگر اینگونه باشد، به درد کسی نمی خورد و پایدار هم نیست. باید دیدگاه وسیع تری درمورد اینکه چه کسی هستند و می خواهند زندگی شان درمورد چه چیزی باشد، داشته باشند. اگر فقط یک عادت یادگیری را دنبال می کنید، پس باید دیدگاه وسیع تری برای خودتان داشته باشید.

 

 

1. اهداف زندگی خود را با سیم رابط به موضوع یادگیری وصل کنید.

هدف های زندگی خود را با آن چیزی که می خواهید یاد بگیرید، مرتبط کنید.

اگر می خواهید سریع تر یاد بگیرید، باید اول ارتباط بین اهداف یادگیری و زندگی رویاییتان (زندگی که می خواهید داشته باشید) را بدانید. من همیشه به مردم می گویم وقتی می خواهید چیزی را یادبگیرید، فکر نکنید که آن چیز باید حتماً مطرح باشد. چون حدس بزنید چه می شود، ما می خواهیم همه چیز را یادبگیریم، همه می خواهند که 50 چیز جدید را سریع یاد بگیرند. اما در آن صورت هیچ کس هیچ چیز یاد نمی گیرد. چرا؟ چون این یک امر واقعی نیست، فقط یک تمایل زودگذر است. اگر می خواهید یک یادگیرنده ی عالی باشید، باید زندگی رویایی تان را به یک سبک زندگی واقعی که برای خود می بینید، وصل کنید. قبل از اینکه یک یادگیرنده ی عالی شوید، باید بدانید که از زندگی چه می خواهید.

تا وقتی که ندانم زندگی ام درمورد چیست، می خواهم در طول روز چه تجربه ای کسب کنم، می خواهم چه رویاهایی داشته باشم و یا می خواهم چه کسی باشم، نمی دانم چه چیزی را می خواهم یاد بگیرم. من فقط در موضوعات مختلف کنجکاو می شوم و به طور سرسری به آن ها می پردازم.

اما راه اصلی تسلط در یادگیری بخشی است که گفتیم ((می خواهم زندگی ام در مورد چه چیزی باشد.)) اجازه دهید این بحث را کامل کنم. مهارت ها، شایستگی ها و ظرفیت هایی که آن ها رامی سازید. و در اینجا فرد تبدیل به یک یادگیرنده ی عالی می شود. تا وقتی که ندانید ماموریت شما چیست، نمی دانید که می خواهید چه چیزی را یاد بگیرید و چه ظرفیت ها و شایستگی هایی را بهبود ببخشید. شما با موضوعات یادگیری سرگرم می شوید و بازی می کنید اما هرگز درآن غرق نمی شوید.

پس وقتی که خواسته ها و اهداف حقیقی خود را شناختید، آن گاه می توانید به معنای واقعی یاد بگیرید !  اما این وسوسه که شما به سراغ یادگیری سر سری همه موضوعات بروید، هیچ گاه دست از سر شما بر نمی دارد. مگر آن که اهداف خود را همیشه جلویِ چشمتان قرار دهید. بهترین روش برای این کار درست کردن یک تابلوی آرزوهاست. این استراتژی ساده که معمولاً دست کم گرفته می شود، می تواند زندگی شما را متحول کند. تابلوی آرزوها باعث می شود شما همیشه اهداف و رویاهای خود را جلوی چشمتان داشته باشید و این موضوع باعث می شود یادگیری هدفمند در شما تقویت شود. اگر می خواهید راجع به استراتژی تابلو آرزوها بیشتر بدانید، به این بلاگ من سری بزنید : چگونه می توانید با یک تابوی آرزوها به زندگیِ رویایی خود برسید؟ " 

من نمی گویم که قبل از اینکه هرچیزی را یاد بگیرید، باید هدف نهایی زندگی تان را بشناسید. فقط می گویم اگر می خواهید سریع تر یاد بگیرید، شروع کنید به پی بردن به آن هدف و پی بردن به مسیری که در پیش دارید.

 

 

2. چرخ رو از نو نساز! به خدا مسیر رو قبلاً کشف کردن!

.مطابق یک مثال پیش بروید. چیزی را از خودتان اختراع نکنید.

اگر می خواهید چیزی را یاد بگیرید، باید بتوانید برطبق یک مدل عمل کنید.

باید ببینید که پیش تر از شما، چه کسی آن کار را انجام داده. باید بتوانید درمورد کارهای آن شخص بخوانید. بدترین کار در یادگیری از اول شروع کردن است. بدون وجود هیچ پایه ای که از قبل تر انجام شده، فقط اتلاف وقت است. اینطوری فقط روند یادگیری کند و آهسته می شود. همانطور که می دانید، چرخ هزاران سال پیش اختراع شد. بدترین چیزی که می توانید بگویید این است: ((بگذارید چند تا چرخ دیگر نیز بسازم.)) این یادگیری نیست. به این می گویند حماقت ؛ حماقت یعنی سر هم کردن زندگی بدون درک اینکه قبلا چه کسی چه کاری برای شما انجام داده. پس بروید یک کتاب در مورد کسی که می خواسته کار شما را انجام دهد، بخوانید. مسیری را که قبلا کسی رفته بروید. به صورت آنلاین کسی را که قبلاً کار شما را انجام داده دنبال کنید. مثال ها و موارد زیادی هست که می توانید از آن یاد بگیرید و راه حود را با آن شروع کنید.

 

 

3 . تمرین کن لعنتی! تکون بده!

باید دائماً بر روی مهارت های یادگیری و چیزهایی که یاد می گیرید تمرین کنید.

این به چه معناست؟ یعنی نمایش روزانه و غرق کردن خود در چیزهایی که می خواهید یاد بگیرید.

اگر می خواهید نواختن پیانو یاد بگیرید، با ماهی یک بار رفتن سر کلاس درس، نوازندگی یاد نمی گیرید. اگر می خواهید زبان فرانسه یاد بگیرید، تنها با ماهی یک بار یا هفته ای یک بار صحبت کردن با کسی که فرانسه می داند، یاد نمی گیرید . باید زیاد تمرین کنید. باید تکون بدید!

اگر می خواهید چیزی را یاد بگیرید باید به مدت طولانی خودتان را در آن غرق کنید. یادگیری یک کار ، این نیست که در یک سمینار شرکت کنید. راهی هم نیست که فقط یک بار آن را بروید. بلکه چیزی است که باید درآن فرو بروید. باید غرق آن شوید!

برای پیشرفت فردی ام، کتابی که راجع به پیشرفت فردی بود هر هفته می خواندم. و با گذشت 15 سال هنوز هم هر هفته آن را می خوانم و هیچ هفته ای را ازدست نمی دهم. برایم تکلیف شده بود. من می خواستم آن را یاد بگیرم. بر روی آن تسلط داشتم، برذهنم تسلط داشتم، بر روابطم تسلط داشتم، بر وضعیت مالی ام تسلط داشتم، بر سلامتم تسلط داشتم. آن قدر برایم مهم بود که آن را به عنوان یک حقیقت روزمره می دیدم. اگر شما جزء دسته ای هستید که می گویند ((من هر روز می توانم وقتم را صرف یادگرفتن مطلبی کنم)) پس عالی است. شما هرروز وقت خود را صرف استوار کردن شایستگی هایتان می کنید! نگویید که نمی توانید هرروز مشغول یادگیری و رشد در زمینه ای شوید. اگر حس می کنید که تمی توانید هرروز وقتی را به یادگیری اختصاص بدهید، پس دارید زندگی تان را اشتباه مدیریت می کنید. فکر می کنم چیزی که مردم در حال حاضر کم دارند، این است که در زندگی شان با حس تسلط رابطه ای ندارند. چون اگر برچیزی تسلط نداشته باشیم و برای بهتر شدن در آن تلاشی نکنیم، پس حسی از پیشرفت نیز نخواهیم داشت و اگر حس پیشرفت را نداشته باشیم، پس هرگز حس عمیقی از رضایت، کامل شدن، خوشی و خوشحالی را که از عالی شدن در هرچیزی به وجود می آید ، تجربه نخواهیم کرد. پس در هر مرحله ای که هستید، دائماً روی کار خود تمرین کنید. تمرین و تمرین و تمرین!

دیگران هم به شما می گویند ((وای، چطور در این زمینه اینقدر پیشرفت کرده ای؟)) شما هم می گویبد ((روی آن تمرین کردم. هرروز.))

" من در این زمینه قوی هستم چون هر روز روی آن کار کردم. " به این می گویند غرق شدن و تداوم در تمرین. عادت یادگیری در مسیر رویا ها و اهداف شما!

 

 

4. باز خورد ، بازخورد ، بازخورد و بازهم بازخورد !!

اگر می خواهید رشد می کنید، باید بازدهی خود را کنترل کنید. برای این امر، نیاز است که بازخورد بگیرید.

اگر بخواهید ورزشکاری درجه یک و بین المللی شوید، باید مربی داشته باشید. اگر بخواهید در هر زمینه ای جهانی و درجه یک شوید، به کسی نیاز دارید که بتواند به روند یادگیری شما نگاه کند و بازخوردهایش را به خودتان ارائه دهد. شاید او مربی تان باشد، شاید یک دوست که چشمان قوی و تیز بینی دارد، یعنی کسی که می تواند به شما و عملکردهایتان نگاه کند و بازخوردهای خوب، با ارزش و سازنده ای را به شما دهد. شما می گویید (( داداش،  قبل از اینکه کار را نهایی کنم، می تونی یه نگاه بهش بندازی؟)) البته این مدل حرف زدن منه، شاید شما مثل من بد دهن نباشید!

این یک باز خورد است که می تواند از طرف دوست، خانواده، همسر و یا هرکسی دیگر که می تواند نگاهی بر عملکرد شما داشته باشد ارائه شود و این شخص بازخورد دهنده ممکن است بگوید (( این را امتحان کن. من این را دوست دارم. آن را دوست ندارم و ... ))

البته نباید یک نکته مهم را از یاد ببرید، بعضی بازخورد دهنده ها شما را نابود می کنند! و مثل بولدوزر از روی شما رد می شوند !  این افراد می توانند شما را نابود کنند ؛ دارم راجع به افرادی حرف می زنم که در بازخورد دادن بسیار بی رحمند و یا آن قدر در داوری سخت می گیرند که ممکن است شما را از یادگیری باز دارند. اگر هم از طرف کسی است که ارتباط خوبی با او ندارید، یا اینکه بدجنس هستند، به گفته هایش گوش نکنید. به زبان خودمانی، " افرادی که یا بدخواهند یا وحشی، بازخوردشان منطقی نیست، پس به آن ها گوش نکنید! " در این بازخوردها چیزی نصیب شما نمی شود چون منبع بازخورد اشتباه است. افرادی هم که شما را نمی شناسند و یا افرادی که برخوردی خشنی با شما دارند نیز مناسب نیستند. اما اگر کسانی شما را کاملاً می شناسند و به شما بازخورد می دهند ولی شیوه ی بازخوردشان را دوست ندارید و یا فکر می کنید رفتارشان بی ادبانه است، به احساسات آنها اهمیت ندهید و درعوض از خودتان بپرسید (( آیا چیزهایی که می گوید بر روند یادگیری و تسلط من تاثیر دارد؟)) اگر دارد، می توانید بخش هایی را که ارزشمند است بپذیرید. قطعه ای خردمندانه از حرفشان را دریافت کنید حتی اگر در لای پوششی از حرفهای بیهوده باشد. این احتمالاً جایی است که می توانید بگویید ((این قسمت خوب است. اگر آن را انجام دهم بهتر می شوم.)) این یک امر حیاتی است.

 

 

5. برای خود ضرب الجلی تعیین کنید.

برای یاد گیری به چه سرعتی نیاز دارید؟ با چه سرعتی می توانید بر آن بخش تسلط پیدا کنید؟ آیا می خواهید درهمین ماه یا همین سال یا ده سال دیگر بر آن موضوع تسلط یابید؟ بدون تعیین کردن زمان، هرگز موفق نخواهید شد. نبود هیچ ضرب الاجلی به معنای حواس پرتی است. پس چه قدر زمان می خواهید که این موضوع جدید را یاد بگیرید؟ و یا به مرحله ی بالاتری از یادگیری برسید؟ اگر حالا آن را یاد نگیرید چه پیامدهایی خواهد داشت؟ پاسخ به این سوالات روند یادگیری تان را تسریع می بخشد.

اگر می خواهید در کلّ زندگی خود بیاموزید که چطور، در زمان کمتر، کار بیشتری انجام دهید، این بلاگ مرا از دست ندهید : "  فرمولِ معروفِ 3 گانه برای انجام کار بیشتر در زمان کمتر " 

 

 

خوب، به شما تبریک می گویم، شما قدم اول برای متحول کردن زندگی خود را برداشتید! بگذارید خلاصه ای از روش ها را این جا بیان کنم :

 

-         ابتدا بفهمید که واقعاً از زندگی خود چه می خواهید

-         از یک مدل و سیستم ثابت شده پیروی کنید

-         تمرین، تمرین، تمرین ، تمرین ، تمرین ، تمرین و تمرین!

-         افرادی راپیدا کنید که به شما بازخورد دهند!

-         برای خود ضرب العجل تعیین کنید!

این ها را به کار ببرید تا سریع تر یاد بگیرید – بیشتر آنها را در زندگی خود درگیر کنید – بیشتر برای یادگیری اشتیاق داشته باشید و متوجه چیزهای بهتری شوید. در این صورت احساس می کنید که دارید رشد می کنید و از زندگی تان رضایت بیشتری دارید. خوب، با این آموزه ها، شما یک ذهن موفق خواهید داشت.

 

 

 

منبع

هنرستانی بازدید : 56 پنجشنبه 28 شهریور 1398 زمان : 10:08 نظرات (0)

شعر خواندنی اولین روز دبستان از محمد علی حریری جهرمی

.

.

.

.

اولین روز دبستان بازگرد

کودکی ها شاد و خندان بازگرد

بازگرد ای خاطرات کودکی

 بر سوار اسب های چوبکی

خاطرات کودکی زیباترند

یادگاران کهن مانا ترند

درس‌های سال اول ساده بود

آب را بابا به سارا داده بود

درس پند آموز روباه وخروس

روبه مکارو دزد چاپلوس

روز مهمانی کوکب خانم است

سفره پر از بوی نان گندم است

کاکلی گنجشککی با هوش بود

فیل نادانی برایش موش بود

با وجود سوز وسرمای شدید

ریز علی پیراهن از تن میدرید

تا درون نیمکت جا میشدیم

ما پرازتصمیم کبری میشدیم

پاک کن هایی زپاکی داشتیم

یک تراش سرخ لاکی داشتیم

کیفمان چفتی به رنگ زرد داشت

دوشمان از حلقه هایش درد داشت

گرمی دستان ما از آه بود

برگ دفترها به رنگ کاه بود

مانده در گوشم صدایی چون تگرگ

خش خش جاروی با با روی برگ

همکلاسی‌های من یادم کنید

بازهم در کوچه فریادم کنید

همکلاسی‌های درس و رنج و کار

بچه‌های جامه‌های وصله‌دار

بچه‌های دکه سیگار سرد

کودکان کوچه اما مرد مرد

کاش هرگز زنگ تفریحی نبود

جمع بودن بود و تفریقی نبود

کاش می‌شد باز کوچک می‌شدیم

لااقل یک روز کودک می‌شدیم

یاد آن آموزگار ساده پوش

یاد آن گچ‌ها که بودش روی دوش

ای معلم یاد و هم نامت بخیر

یاد درس آب و بابایت بخیر

ای دبستانی‌ترین احساس من

بازگرد این مشق‌ها را خط بزن

منبع:

هنرستانی بازدید : 57 چهارشنبه 27 شهریور 1398 زمان : 11:11 نظرات (0)

چرا باید تست بنویسیم؟

به عنوان توسعه دهنده‌های نرم افزاری، مسئولیت اصلی ما اطمینان از کیفیت بالای نرم افزارهایمان است. اکنون، شما از کجا خواهید دانست که برنامه‌تان همه تست‌های کیفیت را پاس خواهد کرد؟ خب پس نوشتن تست‌ها برای اعتبارسنجی برنامه‌ها، یکی از کارهای اساسی است که باید به عنوان یک توسعه دهنده انجام دهیم.

برخی اوقات ما معمولاً نوشتن تست‌ها برای کدمان را نادیده می‌گیریم و برای اینکار هزاران بهانه نظیر رسیدن به ددلاین‌ها، عدم اهمیت تست برای مشتری و غیره داریم. در صورتی که نوشتن تست‌ها باید بخشی از کارهای روزانه ما باشد و باید اینکار را به قسمتی از فرآیند کدنویسی تبدیل کنیم.

اگر شما در حال کدنویسی با جاوااسکریپت هستید، یکی از محبوب‌ترین و آسان‌ترین فریمورک‌های تست کردن Jest  است.

Jest چیست؟

 Jest یک فریمورک تست جاوااسکریپت است که امروزه به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فریمورک با همه فریمورک‌های مدرن جاوا اسکریپت مانند React، Angular، Vue،  Node و نظایر این‌ها سازگاری دارد.

اگر شما کسی هستید که با تست نوشتن راحت نیستید، Jest نظر شما را عوض خواهد کرد. استفاده از آن فوق‌العاده آسان بوده و توسعه‌دهندگان عاشق نوشتن تست با Jest هستند.

جزئیات بیشتری درباره مزایای Jest 

بدون پیکربندی

به یاد بیاورید که چقدر زمان باید صرف تنظیم فریمورک تست و بکارگیری آن درون برنامه شما شود Jest .این کار را بسیار ساده‌تر کرده است و کلاً هیچ پیکربندی نیاز ندارد. این فریمورک به همان حالت در اکثر فریمورک‌های مدرن جاوااسکریپت بکار گرفته می‌شود و نیاز به تنظیمات خاصی ندارد. از این رو، چندین ساعت از زمان شما را صرفه‌جویی می‌شود. از Jest می‌توان با برنامه‌های React و React Native بدون هیچ پیکربندی استفاده کرد.

Mock نویسی ساده

Jest نوشتن توابع mock را بسیار ساده کرده است. این فریمورک ازresolver های سفارشی برای ایمپورت شدن به تست‌های شما استفاده می‌کند و بنابراین mock کردن هر شی‌ای که خارج از تست شما است را آسان‌تر می‌کند.

Snapshot ها

 Jest از snapshot ‌ها استفاده می‌کند که می‌توانند، تست برنامه شما را قادر به دنبال کردن شیء‌های بزرگ، به طور سازمان یافته‌ای سازدSnapshot .ها یا در کنار تست‌های برنامه شما حضور داشته، یا درون آن گنجانده می‌شوند. این امر در صورتی که شما اشیاء بزرگی در redux ذخیره کرده باشید و خواهان اعتبارسنجی اطلاعات آن باشید، بسیار کاربردی است.

تست‌ها به صورت موازی اجرا می‌شوند.

این یکی از ویژگی‌های برجسته Jest است که آن را برای توسعه سریع مناسب می‌سازد. تست‌ها به صورت موازی و به صورت جدا از هم اجرا می‌شوند. به دلیل اینکه این تست‌ها فرآیندهای مخصوص به خود را دارند، این امر عملکرد را بهینه می‌کند.

سرعت

به دلیل اینکه تست‌ها به صورت موازی اجرا می‌شوند،Jest  یک گزینه سریع برای تست کردن برنامه‌ها است. این فریمورک همچنین در ابتدا تست‌های ناموفق را اجرا کرده و اجرای تست‌ها را بر اساس مدت زمانی که تست‌ها طول می‌کشند، سازمان دهی مجدد می‌کند.

مستندات بسیار خوب

API‌های Jest به صورت واضح و خوبی مستندسازی شده‌اند. شما می‌توانید در میان اینAPI ها جستجو کنید تا نحوه استفاده از Jest را بیابید.

تست Snapshot با Jest 

تست Sanpshot اطمینان می‌یابد که UI شما به طور غیر مترقبه‌ای تغییر نمی‌کند. ایده این کار بسیار ساده است. یک Sanpshot اولیه از کامپوننت UI گرفته می‌شود و با فایل snapshot ذخیره شده در تست مقایسه می‌شود. اگر دو snapshot با هم همخوانی نداشته باشند، تست ناموفق است. این کار به ما نشان می‌دهد که تغییر غیرمترقبه بوده است یا snapshot مرجع نیاز به بروز‌ رسانی برای آخرین ورژن کامپوننت UI دارد. این نوع تست‌ها در حین تست برنامه‌های موبایل بسیار رایج است.

 Jest از تست snapshot برای کامپوننت‌های React/React Native پشتیبانی می‌کند. ممکن است به این فکر کنید که به روز رسانیsnapshot های مرجع، با تغییرات UI شما کار ساده‌ای خواهد بود Jest .این فرآیند را برای شما ساده کرده است. شما تنها نیاز به اجرای یک دستور برای به روز رسانیsnapshot ها و جایگزینی snapshot  جدید، با قبلی دارید.

حرکت به سوی Jest 

افراد همیشه پروژه جدید شروع نمی‌کنند. در واقعیت اگر شما یک کد موجود با یک فریمورک تست دیگر داشته باشید و بخواهید به Jest مهاجرت کنید، این کار بسیار ساده خواهد بود.

  • اگر شما در Jasmine یا Mocha باشید،  Jestبا این فریمورک‌ها سازگار بوده و انتقال ساده است.
  • برای سایر فریمورک‌ها شما می‌توانید ازcodemod ها برای انتقال خودکار تست هایتان استفاده کنید.

چه کسانی از Jest استفاده می‌کند؟

 Jest امروزه توسط ۵۰۰ شرکت برای تست محصولات‌شان استفاده می‌شود.

این فریمورک در اصل توسط فیسبوک توسعه داده شده و برای جامعه برنامه نویسان جهت استفاده و توسعه متن باز شده است.

فیس بوک، توییتر، Airbnb، اینستاگرام، اسپاتیفای و بسیاری از استارتاپ‌های بزرگ، همگی از این فریمورک برای تست محصولات‌شان که با جاوااسکریپت نوشته شده است، بهره می‌گیرند.

وضعیت پرسش‌نامه سال ۲۰۱۸ جاوااسکریپت نشان می‌دهد که Jest محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین فریمورک برای جاوااسکریپت است و حدود ۳۹٫۶% از توسعه دهندگان از آن استفاده می‌کنند.

کلام آخر

اگر قصد دارید که فریمورک jest را یاد بگیرید، ابتدا لازم است تا یک آشنایی کلی با جاوااسکریپت داشته باشید که ما به شما پیشنهاد می‌کنم، این لینک را مشاهده کنید .

منبع

هنرستانی بازدید : 56 چهارشنبه 27 شهریور 1398 زمان : 10:40 نظرات (0)

والدین بایستی به خاطر بسپارند که رفتار خوب، از خانه شروع می‌شود. اگر کودک شما آداب معاشرت را به‌خوبی یاد گرفته است، لازم نیست زیاد نگران روز اول مدرسه فرزندتان باشید. اما با‌این‌حال بد نیست مواردی را به فرزندتان یادآوری کنید تا روز اول مدرسه را به‌خوبی سپری کند و برای شروع سال تحصیلی آمادگی خوبی داشته باشد. در این مقاله نکاتی درمورد روز اول مدرسه را با شما درمیان می‌گذاریم. با مطالعه‌ی این مقاله، اعتماد به نفس خودتان و فرزندتان را افزایش و به معلمش نشان بدهید که برای فرزندتان اهمیت قائلید.

 

حتما بخوانید:

۱. حضورِ به‌موقع در کلاس

به فرزندان‌تان بگویید که مدرسه از چه ساعتی شروع می‌شود و اهمیت احترام گذاشتن به این زمان را برای آنها توضیح بدهید. تأخیر باعث ایجاد مزاحمت برای حاضرین در کلاس می‌شود و اگر در روز اول مدرسه اتفاق بیفتد، ممکن است معلم فکر کند که این مشکل قرار است در طول سال ادامه‌ داشته باشد. البته خیلی زود حاضر شدن هم چندان خوب نیست، چون ممکن است معلم آماده نباشد. خوب است دانش‌آموزان ۵ دقیقه قبل از شروع درس در کلاس حاضر شوند مگر اینکه آن مدرسه قوانین متفاوتی داشته باشد.

۲. احترام به معلم

اگر فرزندتان هنوز یاد نگرفته‌ است که چگونه بزرگ‌ترها را مورد خطاب قرار بدهد، به او توضیح بدهید که معلمش را باید «خانم یا آقا به‌همراه نام خانوادگی معلم» خطاب کند. برای تقویت این عادت می‌توانید خودتان هم معلم فرزندتان را همین‌طور خطاب کنید تا فرزندتان گیج نشود. کودک‌تان لازم است بفهمد که استفاده از عنوان مناسب، نشانه‌ی احترام است.

۳. نظافت

اهمیت پاکیزه بودن و درست لباس پوشیدن را برای فرزندتان توضیح بدهید. این شامل حمام کردن، شستن دست‌ها پس از خوردن غذا و مسواک زدن دندان‌ها هم می‌شود. داشتن لباس نو برای روز اول مدرسه الزامی نیست، اما باید از پوشیدن لباس کثیف، چروک و کهنه اجتناب کرد.

۴. آماده کردن کوله‌پشتی

کوله‌ی پشتی را آماده کنید - روز اول مدرسه

دقت کنید که فرزندتان قبل از رفتن به مدرسه، وسایل موردنیاز، میان وعده و پول‌توجیبی‌اش را در کوله‌‌اش گذاشته باشد. درباره‌ی چیزهایی که نباید به مدرسه برده شوند (مثل موبایل، دارو یا وسایل دیگر)، از قوانین مدرسه پیروی کنید.

۵. احترام به بچه‌های دیگر

احترام به هم‌مدرسه‌ای‌ها برای داشتن تجربه‌‌ای مثبت از دوران مدرسه ضروری است. کودکان عموما می‌دانند نباید چیزهایی مانند تکالیف، میان وعده و خوراکی سایر بچه‌ها را بردارند. بچه‌ها همچنین باید بدانند که نباید به شایعات دامن بزنند، حتی اگر چیزی که می‌دانند، حقیقت داشته باشد.


حتما بخوانید: چگونه به حریم شخصی دیگران احترام بگذاریم؟

۶. آداب بازی کردن

رعایت آداب زمین بازی - روز اول مدرسه

دوستانه بازی کردن با دیگران برای داشتن تجربه‌‌ای مثبت از دوران مدرسه ضروری است. اهمیت رعایت نوبت، استفاده‌ی مشترک از وسایل، رعایت نکات ایمنی در حین بازی و دعوت از دیگران برای بازی کردن را برای آنها توضیح بدهید. بچه‌ها برای تخلیه‌ی انرژی اضافی‌شان به دویدن و جست‌وخیز نیاز دارند، اما باید بدانند که هل دادن، تنه زدن و به‌هم زدن صف کار صحیحی نیست. اگر کودک شما فعال است و در برخورد با دیگران اعتماد به نفس کافی دارد، به او بگویید که حواسش به کودکان خجالتی هم باشد تا آنها نیز از بازی کردن لذت ببرند. این‌ کار فقط به سود کودکان خجالتی نیست و باعث می‌شود مهارت‌های رهبری در کودک شما شکل بگیرد.

۷. رفتار در کلاس

کودک شما باید دریابد که معلم در کلاس صاحب‌اختیار است و دانش‌آموزان باید به او احترام بگذارند. برای فرزندتان توضیح بدهید که مدرسه و خصوصا کلاس درس قوانین خاصی دارد. با معلم صحبت کنید و از او بخواهید قوانین را برای‌تان بازگو کند تا بتوانید آنها را در خانه با کودکان‌تان مرور کنید.

۸. اخلاق جوانمردانه

داشتن اخلاق جوانمردانه برای زندگی در این دنیا ضروری است، پس به کودکان‌تان بیاموزید که اخلاق جوانمردانه‌ای داشته باشند. مثلا وقتی کسی نمره‌ی بهتری می‌گیرد یا رقابتی مثل حفظ الفبا را برنده می‌شود، خوب است که سایر بچه‌ها به او تبریک بگویند. به بچه‌ها یاد بدهید که در بازی‌های تیمی، یکی از تیم‌ها باید ببازد و یک تیم همیشه برنده نمی‌شود.


حتما بخوانید: راهکارهایی برای خوش اخلاقی با دیگران

۹. پذیرش تفاوت‌ها

پذیرش تفاوت‌ها - روز اول مدرسه

به کودکان‌تان بیاموزید که تفاوت‌های زیادی مانند تفاوت در نژاد، مذهب، انواع شرایط زندگی و … میان دانش‌‌آموزان یک کلاس وجود خواهد داشت. حتی ممکن است یکی از همکلاسی‌هایشان دچار معلولیت جسمی باشد. بچه‌ها باید بتوانند این تفاوت‌ها را بپذیرند.

۱۰. آداب معاشرت

اگر می‌خواهید کودکان‌تان خوش‌رفتار باشند، خودتان باید الگوی مناسبی برای آنها باشید. اگر شما از کلماتی مانند: «لطفا»، «ممنون» و «ببخشید» استفاده کنید، آنها هم از شما پیروی می‌کنند. آنها را بابت اینکه حواس‌شان به آداب معاشرت هست، ستایش کنید تا به ادامه‌ دادن این رفتار تشویق شوند. اگر هنگام خرید کسی را دیدید که برای جابه‌جا کردن یک بسته نیاز به کمک دارد، بگذارید کودکان‌تان ببینند که به دیگران کمک می‌کنید.

برگرفته از: thespruce

منبع: 

هنرستانی بازدید : 40 سه شنبه 26 شهریور 1398 زمان : 10:03 نظرات (0)

بهزاد قربانی روانشناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: کودک دیرآموز، کودکی است که توانایی یادگیری مهارت‌های تحصیلی ضروری را دارد، اما میزان و عمق یادگیری‌اش نسبت به متوسط همسالانش کمتر است.

وی با بیان اینکه این کودکان دارای بهره هوشی بین ۷۰ تا ۸۵ هستند و به علت رشد ذهنی کم در فراگیری مطالب و حل مسائل همانند افراد عادی و همسن و سال‌های خود عمل نمی‌کنند، افزود: نمرات آزمون هوش کودکان دیرآموز بالاتر از آن است که این کودکان را در ردیف کودکان عقب‌مانده ذهنی قرار دهیم و همچنین نمرات آن‌ها پایین‌تر از آن است که آن‌ها را با گروه کودکان دارای توانایی یادگیری نرمال مقایسه کنیم.

قربانی گفت: اگر خانواده‌ها در تشخیص و شناسایی کودکان دیرآموز با مشکلاتی مواجه هستند، به این دلیل است که آن‌ها معمولا در ظاهر مشکلی ندارند.


بیشتربخوانید:راهکارهای اصلاح رفتارهای بد کودکان 


وی با بیان اینکه این کودکان در بسیاری از موقعیت‌ها رضایت‌بخش عمل می‌کنند و تشخیص این امر بیشتر مواقع تا رفتن به مدرسه به طول می‌انجامد، ادامه داد: هر چند با ورود این کودکان به مدرسه، تشخیص این مسأله ممکن است و می‌توان این کودکان را در کلاس درس با ویژگی‌هایی مثل ناتوانی در درک مفاهیم انتزاعی، محدود بودن دامنه معلومات عمومی، محدود بودن خزانه لغت نسبت به سایر همسن و سال‌ها، کند بودن روند یادگیری نسبت به سایر کودکان، مشکلات اساسی در خواندن و فهم کتاب‌های درسی، نداشتن اعتمادبه‌نفس و نداشتن توجه و تمرکز کافی تشخیص داد.

قربانی تصریح کرد: برخورد خانواده، مدرسه و جامعه از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر پیشرفت و یادگیری کودکان دیرآموز است.

وی با بیان اینکه والدین نقش مهمی در یادگیری، افزایش مهارت‌ها و موفقیت این کودکان در آینده و بزرگسالی دارند، افزود: خانواده کودکان دیرآموز در درجه نخست باید اطلاعات کافی در زمینه نحوه رفتار با این کودکان را داشته باشند تا به پشتوانه آن شناخت بیشتری در مورد شرایط فرزندشان کسب کنند و بتوانند به صحیح‌ترین شیوه ممکن با کودکان خود رفتار کنند.

این روانشناس با تأکید بر اینکه کار و تمرین با کودکان دیرآموز باید مستمر باشد و محدود به ساعت کلاس درس در مدرسه نباشد، ادامه داد: والدین باید به شکل جبرانی در منزل با کودک خود کار کنند و به این مسأله توجه داشته باشند که این کودکان با وجود شکست در امور تحصیلی نباید در خانواده تحقیر شوند، زیرا این امر کودک را نسبت به یادگیری بی‌انگیزه می‌کند و اعتماد به نفس را از او می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع:https://www.yjc.ir/fa/news/6807156/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

تعداد صفحات : 44

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 433
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 171
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 368
  • بازدید ماه : 924
  • بازدید سال : 8,226
  • بازدید کلی : 47,700